Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Gaziantep Üniversitesi (GAÜN) Mavera Konferans Salonu’nda, üniversitenin akademik yıl açılışı dolayısıyla ilk dersi verdi.
Öğrencilere ve akademisyenlere seslenen Şimşek, “Mezun olmadan önce mutlaka birkaç yerde çalışın. Bu üniversiteler ilim merkezi ama bir o kadar da piyasaya iş gücü yetiştirmek. O yüzden üniversiteler sanayiden kopuk olmamalı. Öğrencilerimiz, fikirlerinizi hayata geçirin, şirket kurun, sektörlerle ortak bir şeyler yapın ve bilgiye dayalı politikalar geliştirin.” dedi.
İsrafın ekonominin önündeki sıkıntılardan birisi olduğuna işaret eden Mehmet Şimşek, bu konuda yeni bir çalışma yürüttüklerini bildirdi.
“Türkiye eğitimde muazzam bir sıçrama içerisinde”
Türkiye’nin eğitimde iyi durumda olduğuna dikkati çeken Mehmet Şimşek, “Bütçenin beşte birini eğitime ayırdık, bütçede en çok parayı eğitime harcadık. Okullaşma oranlarında hem net hem brütte muazzam bir artış oldu.” dedi.
Öğretmen başına düşen öğrenci sayısının da hızla azaldığını hatırlatan Şimşek, ancak bunun yeterli olmadığını daha çok öğrencinin bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanında çalışması gerektiğini aktardı.
Başbakan Yardımcısı Şimşek, 2030 yılında bilim insanlarının yüzde 37’sinin Çin, yüzde 27’sinin Hindistan’dan gelmesinin beklendiğine değinerek, konuşmasına şöyle devam etti:
“Türkiye yüzde 1,5 paya sahip olacak. Bu öngörü çok önemli. Demek ki Türkiye neredeyse burada ilk 10’un içerisinde olacak. Öğretmenleri yeniden eğiteceğiz çünkü teknolojiyi kullanıyoruz sınıflarda. Derslik konusunda sorunu çözdük. İstanbul, Gaziantep gibi birkaç yer derslik soruna sahip. Öğretmen başına düşen öğrencide sorun yok, bütçede sorun yok ancak mutlaka öğretmenlerimizi daha iyi yetiştirmemiz gerekiyor. Okul bazlı bütçeye geçeceğiz. Yabancı dilde arzuladığımız yerde değiliz. Hayat boyu öğrenme merkezlerini devreye sokacağız. Çünkü 4. sanayi devrimi hepimizin yeniden eğitime tabi tutulmasını gerektirecek. Okul öncesi eğitimi yaygınlaştıracağız ve eğitimde özel sektörün payını artıracağız.”
Şimşek, meslek ve teknik liselerinin toplam lise mezunları arasındaki payının yüzde 34’ten yüzde 52’ye çıktığını, hedeflerinin bu oranı yüzde 60’a yükseltmek olduğunu sözlerine ekledi.