Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Efendim, Türkiye’nin rüya projelerinden birinin daha hayata geçmesine sayılı aylar kaldı.
Ülke düşmanlarının türlü bahanelerle bugüne denk engellediği yerli ve milli otomobil projesi Gemlik’te faaliyete geçecek. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın omuz atıp destek olduğu babayiğitlerin yerli oto projesi artık gün sayıyor.
Fabrika inşaatında hummalı bir çalışma var. İnşaat neredeyse bitme aşamasına geldi.
Türkiye büyük bir umutla, tüm patentleri kendine ait otomobili dünya piyasasına sürmesi için bütün hazırlıklarını tamamladı.
Sıra artık üretim bandının dönmesine kaldı.
Eminiz, içteki hainlerin tüm engellemelerine, küçümsemelerine, aşağılamalarına, kendi halkını, mühendisini, işçisini, girişimcisini hakir görmelerine, alaya almalarına rağmen o bant en kısa zamanda, gururumuz olacak araçları bir bir yollara sürecektir.
Önceki gün, Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun (TOGG) Yönetim Kurulu Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu sosyal medya hesabından teste gönderilen ilk prototip aracı paylaştı.
Araçta gözümüze geçici plaka ilişti. Plaka aracın üretileceği kent olan Bursa’nın değil, İstanbul’un rakamlarını taşıyordu.
Ne önemi var canım, buna mı takılıp kaldınız diyenleriniz çıkacaktır.
Bal gibi önemi var. Elbette takılıp kalacağız.
Bursalılar, Bursa’yı sevenler sosyal medya hesaplarından bu duruma tepki gösterdiler. Bu kentin otomobil üretimindeki bilgi birikiminden, iş gücünden, yan sanayisinden, tecrübesinden faydalanacaksınız ama iş reklam gelince İstanbul’u öne çıkaracaksınız.
Tabii ki, tepki gösterilecek.
Bursa, İstanbul orijinli şirketlerin haksızlığına öteden beri alışık.
Ülkenin en büyük otomobil fabrikalarının üretim yeri Bursa olmasına rağmen şirket merkezleri İstanbul.
Dolayısıyla o şirketler gibi TOGG’un yöneticileri de daha araçları yollara düşmeden İstanbul plaka hastalığına kapıldılar. İlk teste gönderdikleri araca bile İstanbul plakasını takmaktan çekinmediler.
Şehirdeki iki otomobil fabrikasının tüm tanıtım materyallerinde 34 plakayı kullandığını, hatta vergilerini de İstanbul’a ödemeleri bir türlü engellenememişti.
Kulakları çınlasın Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin ANAP’lı eski Başkanı Erdem Saker bu konuda çok girişimde bulunmuş, mevzuat gereği bir dilekçe ile vergisini üretim yapılan kente ödenebileceği gerçeğine rağmen, otomotiv tröstleri buna yanaşmamışlardı.
Muhtemelen TOGG da öyle yapacak.
Çünkü; Bursa’nın siyasetçilerinin, lobisinin bunu engelleme güçlerinin olmadığını biliyorlar.
O halde, üretim yeri olarak niçin Bursa’yı seçtiniz? Gidin İstanbul’da üretin.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…