Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
23 Aralık 2012’de Geçit’ten Balat’a girişteki temel atma törenin izlerken, yüksek hızlı trenle 2016 yılından itibaren yolculuk yapabilecektik.
Ne var ki…
Önce yüksek hızlı trenden Yüksek Standartlı Demiryolu adıyla hızlı trene dönüldü. Hedef tarihler hep ötelendi.
En son…
16 Temmuz 2022’de Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun katıldığı T4 Tüneli Işık Görme Töreni’nden 2023’te hızlı trene binme heyecanı doğdu.
1991’de fizibilite çalışmalarına başlandığından beri demiryolu gelişmelerini yakından izlemeye çalışan yerel gazeteci olarak, “2030’a razıyız” izlenimimizi her defasında dile getirdik, bunu geçen yıl da tekrarladık.
Nitekim…
Ocak ayında Ulaştırma Bakanlığı’nın açıkladığı 2023 Programı’nda bizim trenin bitiş hedefi 2025 yılı olarak yer alınca, umutlarla gerçeklerin farklı olduğunu bir kez daha gördük.
Yine de…
Bilecik-Yenişehir arasının çok hızlı gittiğini ve Bursa-Yenişehir arası açık arazide ray serme aşamasına az kaldığını duyuyoruz.
Bunları elbette sevindirici haberler elbette, Fakat, Bursa’ya 11 yıldır gelemeyen hızlı trenin, Bandırma’ya da çok zor gideceği ortaya çıktı.
Çünkü…
Kamulaştırma aşamasındaki Bursa-Karacabey-Bandırma Hattı için geçen hafta iki kritik gelişme yaşandı.
Birincisi…
Bandırma Hattı müşavirlik ihalesine itirazda Kamu İhale Kurumu tarafından “düzeltici işlem belirlenmesi” kararı alındı.
Bu da…
İlki iptal edilen, 2 yıldır da sonuçlandırılamayan müşavirlik ihalesinde tüm değerlendirmelerin ve puanlamaların yeniden yapılacağı anlamına geliyor.
İkincisi…
Yine Bandırma Hattı’nda İdare’ye yardımcı olacak ekip oluşturulması için Proje Uygulama Birimi Danışmanlık İhalesi’ne çıkılmıştı. İtirazları haklı bulan KİK o danışmanlık ihalesini de iptal etti.
Şimdi…
Bursa-Karacabey-Bandırma hattında her şey sil baştan hazırlanacak.
Bizler de beklemeye devam edeceğiz.
Hızlı trenin yolculuk süresi hesabında hata var
Ne var ki…
Ankara’dan Bilecik’e yüksek hızlı tren 2 saatte gelirken, hızı düşük trenin toplam 106 kilometrelik iki istasyonlu Osmaneli-Yenişehir-Bursa hattını 15 dakikada geçebilme şansı yok.
O bakımdan, açıklanan yolculuk süreleri hatalı gözüküyor.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…