Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Acı, ama gerçek… Ulaştırma Bakanlığı’nın üstlendiği projelerde Bursa hayal kırıklığı yaşıyor. Heyecan veren, ama bitmeyen projeler kenti olduk.
En büyük hayal kırıklığı da, Bursaray’ı Emek’ten Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak 6.1 kilometrelik projede.
Projenin kronolojisini…
Yol ve Ulaşım Uzmanı olarak görüşlerini önemsediğimiz ve sık sık da paylaştığımız İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl derledi.
Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Genel Müdürlüğü’nün üstlendiği Emek-YHT Gar-Şehir Hastanesi Raylı Sistem Hattı hem Şehir Hastanesi’ne ulaşım, hem kent içi raylı sistemin hızlı tren hattıyla Balat’ta entegrasyonu amaçlanıyordu. Yenişehir Havaalanı’na da kolay ulaşım sağlayacaktı.
4 istasyon ve 6,1 kilometre uzunluğundaki projede ilk ihale 1.6 milyar lira bedelle 27 Ekim 2020’de Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nce yapıldı. İş bitirme süresi 1460 gündü.
Ardından…
2 Nisan 2021’de temel atıldı, ama 5 Nisan 2021’de Danıştay durdurdu. 5 Mayıs 2021’de yenilenen ihalede, iş bitimi 700 güne indi, proje revizyonları yapıldı. İhale bedeli 1,95 milyar lira oldu.
27 Eylül 2021’de çalışmaların başlaması beklenirken, Danıştay’dan ikinci iptal geldi. İtiraz, mahkeme kararları ve proje değişikliğiyle 1.5 yıl kaybedildi.
Müteahhit…
Çok kötü çalışma süreci sergiledi. İnsanlar ulaşamaz oldu, kamuoyu tepkisiyle yol açılabilse de Geçit esnafı batıp kepenk kapattı.
Seçim öncesi…
Ulaştırma Balanı Abdülkadir Uraloğlu’nun katıldığı törenle Emek-Geçit arasındaki 900 metrelik ilk etap bitirilip Geçit İstasyonu alelacele açıldı.
Gelin görün ki…
Açılışı 1 ay önce yapılan istasyonda çalışma bitmedi. İnsanlar, çalışmanın sürdüğü platformdan Bursaray’a biniyorlar.
Sorular şunlar:
Ne kadar süre uzatımı verildi? Elektromekanik işler ne zaman bitecek? Vagonları kim, ne zaman alacak? 6.1 kilometrelik hatta Şehir Hastanesi’ne ilk yolculuk ne zaman?
Gel de üzülme.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…