AYŞEGÜL GÜRAL AKTÜRK
Veysel Bakgör, yaptığı açıklamada, firmalarının 25 yıldır inşaat sektöründe faaliyette bulunduğunu belirterek, bu süre içerisinde 1+1 ile 5+1’e kadar varan 12 binin üzerinde konut ürettiklerini kaydetti.
Sürekli nitelik ve özellikleri geliştirmeye çalıştıklarını ifade eden Bakgör, son dönemde en değerli yapıların derli toplu site statüsündeki konutlar olduğuna işaret etti.
Bakgör, şubat ayının başından itibaren 84 aylık Ulusal kampanyaya Bakyapı’nın da dahil olduğunu dile getirerek, bunun imkanları kısıtlı olan vatandaşlar için bir fırsat olduğuna işaret etti.
TÜKETİCİLER BİLİNÇLİ
Faiz artışları konusuna da değinen Bakgör şunları kaydetti: ‘’İnsanlar mal ediniminde eğer makul ve köpük olmayan bir fiyat varsa bunun vade farkını ödeyerek satın almayı gerçekleştirebiliyor. Özellikle konutlarda şuan Bursa ölçeğinde bazı fiyatlar köpükmüş gibi bir algı var. Bazı arazi değerlendirmelerinde, bazı bağımsız bölümlerde ve ticari alanlarda köpük fiyatlar var. O köpük fiyatlar genelde arz-talep ile dengeye geliyor. İnsanlar eğer fiyatlama doğruysa faizler yüzde 1.15’de olsa o ürüne ihtiyacı olduğundan ve fiyatı da doğru olduğu için kredisini kullanıyor. Ancak hem fiyat köpükse hem de kredi oranı yüksekse haliyle orada itici bir sıkıntı oluyor. Tüketici bilinçli olarak muhakeme ediyor.”
ÖNEMLİ OLAN DOĞRU PROJE
Konut alımında artık lokasyonun önemini yitirdiğini ileri süren Bakgör, artık projelerin niteliği ve özelliklerinin ön plana çıktığını söyledi. İnsanların markaya ve alacağı hizmetlere baktığının altını çizen Bakgör, ‘’Herkesin aracı var. Ulaşım akslarında farklı farklı kamunun hizmetleri var. Baktığınızda Sabiha Gökçen’den Bursa’ya 55 dakikada ulaşan bir Ortadoğulu ‘İstanbul’da yaşamak delilik’ diyor. Bursa’ya gelmek yaşamak büyük bir nimet. Bölgenin bir önemi kalmadı. Lokasyon nerede olursa olsun önemli olan doğru proje” dedi.