Derya DEMİR PINAR
Projeden kimsenin memnun olmadığını, T2’nin Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın da içine sinmediğini kaydeden İsmet Karaca, “Büyükşehir Belediyesi, 11 istasyonun yer aldığı 8.3 km’lik Kent Meydanı-Terminal T2 hattına 1 milyar lira harcanmasına rağmen ulaşım yamalı bohçaya döndü.
Bursaspor’un efsane amigosu Ardiles bile tramvayı koşarak geçmeyi başardı’ dedi. 2015 yılının sonunda temeli atılan T2 Hattı için 800 gün biçildiğini kaydeden İsmet Karaca, “Hiç kimsenin memnun olmadığı bu sistem için 1 milyar lira para harcandı. Krediler çekildi, 2030-2040 yılına kadar bu paraları bizim çocuklarımız ödeyecek. Bu paraya tramvaylar dahil değil. Recep Altepe döneminde 12 tramvay sipariş edildi. 370 milyon liralık bu 12 tramvay uzun bir süre depoda çürümeye terkedildi” şeklinde konuştu.
ENTEGRASYON BULUNMUYOR
T2’de entegrasyon sıkıntısının olduğunu belirten Karaca, “T1,T2 ve T3 hatları var, entegrasyon yok. Vatandaş T2’ye binip Heykel’e gidemiyor, aktarma yapmak zorunda kalıyor. Diğer yandan baktığımızda T2 çift dizinli, T1 tek dizinli. Yani T2 durağına buradaki tramvay sığmıyor. Bu çağda 1 milyar lira para harcıyorsunuz ama vatandaş Heykel’e gidemiyor. Bu kaynak öngörülüp harcansaydı ve buradan çıkan vatandaş üniversite ya da Kestel’e gidebilseydi bu proje anlamlı olurdu” ifadelerini kullandı.
“4 KÖRÜKLÜ OTOBÜS YETERDİ”
T2’nin yolcu kapasitesinin günlük 10 bini geçmediğini ancak temeli atılırken saatte 10 bin kişi olarak hesaplandığını dile getiren Karaca, “4 tane körüklü otobüsün yapacağı iş için 1 milyar lira para harcadılar. 1 milyar liraya saatte ortalama hız ise 20 kilometre… Yani şuradan kondisyonlu yürüyen birisi bitime kadar gitse tramvayı geçecek. Bu hat açıldığı günden beri zarar ediyor. Yani burada olan şey, zaman kaybı, ekonomik kayıp ve kaynak israfıdır. AK Parti’nin vizyon projeleri kötülükte dünyaya örnek olan Doğanbey TOKİ ve stadyumdur, onun dışında herhangi bir projeleri yok” diye konuştu.