Olay Gazetesi Bursa

Bursa’nın yeni metrosu nasıl olmalı?

Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın, Bursa'nın yeni metro hattıyla ilgili beklentisini bugünkü köşesine taşıdı...

Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın İstanbul’da arka arkaya açtığı metro projelerine bakınca, insan kıskanmıyor değil.

Yıllarca Bursa’yı ihmal eden ve şehrimize bir metre dahi metro yapmayan bakanlık, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla önce 6,5 kilometrelik Emek-Şehir Hastanesi hattını, ardından da temeli hafta sonu törenle atılan 3,5 kilometrelik Görükle uzatmasını yapıyor.

Buraya gelebilmek bile büyük mucize.

Bursa’yı hemen her konuda taşra gören bakanlıktaki kör bürokrasi, şehrimize bunca yıl sonra 10 kilometrelik metro yapıyor olmasına sevinmemeliyiz.

Çünkü;

İstanbul’da bunun gibi daha kaç tane hattın yapımını bakanlık yürütüyor. Sonuncusunu önceki gün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan hizmete açtı. Kağıthane’den İstanbul Havalimanı’na bağlanan tam otomatik metroyu görünce bir Bursalı olarak imrenmedik değil.

Elbette, İstanbul dev bir metropol. Dünyanın tanınan, bilinen, çok görülmek istenen, ülkenin de en büyük şehri.

Oranın ulaşım ağları tek başına İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bırakılacak kadar değersiz bir konu değil.

Bakanlık İstanbul’u es geçemez. Ama Bursa’yı ve diğer Anadolu şehirlerini de raylı sistem yatırımlarında yok sayamaz.

Unutulmamalı ki, Bursa bugünkü siyasal iktidarın ülkede sahip olduğu nadir büyükşehir belediyelerinden ve büyük kentlerden biri.

Kaldı ki, Bursa üretime, istihdama, ihracata yaptığı katkı anlamında da İstanbul’un çok gerisinde kalmış bir şehir değil.

Bu yüzden, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu bundan sonra Bursa’dan önüne gelecek metro projelerinde tam otomatik olanını onaylamalı.

Bursa’nın ve Bursalıların da en az İstanbullular kadar bu projeyi hak ettiklerini düşünüyoruz.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin kentin gelişimine bağlı olarak planladığı raylı sistem hatlarının otomatik metro statüsünde inşaasında ısrarcı olmalıyız. Bir süre sonra klasik metrolar demode olacak.

Çağın gerektirdiği tüm donanımlara sahip raylı sistem araçlarının Bursa caddelerinin altında da sürücüsüz, tam otomatik olarak çalışması gerektiğinden yanayız.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bu isteği çok görmemeli.

Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…