Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
İlk mücadele Bursa’ya yapılması için verildi. 2012 yılında dönemin Ekonomi Bakanı olan Zafer Çağlayan bir açıklamasında “Otomotiv Test Merkezi Sakarya’ya yakışır” deyince, dönemin Bursa milletvekilleri resmen ayaklandı.
Her fırsatta…
“Türkiye’nin otomotiv merkezi Bursa’dır. Otomotiv Test Merkezi de Bursa’ya yakışır” deyip mücadele verdiler.
BTSO da devreye girdi ve TOBB üzerinden mücadeleye katıldı.
Sonra…
Otomotiv Test Merkezi’nin Bursa’ya yapılmasına karar verildi. Yer olarak da, ilk başta Karacabey’deki TİGEM arazisinin bir bölümü düşünüldü.
Fakat…
Hem tarımsal amaç için ayrılan yer olması, hem proje için küçük olması nedeniyle vazgeçildi ve Yenişehir Çardak Köy’deki arazi uygun bulundu.
Burada da…
Önce 2 milyon 500 bin metrekarelik alanda projenin gerçekleştirilmesi için planlama yapıldı. Sonra Ar-Ge Merkezi de eklenince arazi 4 milyon 300 bin metrekareye genişletildi.
Başından beri…
Her aşamasını izlediğimiz Otomotiv Test Merkezi’yle ilgili, 25 Ocak 2014’te “2015 seçiminden önce yapımına başlanmasının hedeflendiğini” yazdık.
29 Ocak 2014 tarihli yazıda ise, dönemin AK Parti Bursa Milletvekili ve TBMM Plan-Bütçe Komisyonu Üyesi olan Hüseyin Şahin, çok emek verdiği projeyi şöyle anlatmıştı:
“Otomotivde üretilen her şey test amacıyla Avrupa’ya gönderildiği için, üretim bilgilerimizi yabancılara veriyorduk. Artık kendimizde kalacak. Otomobil fabrikalarında ve yan sanayide teknolojiye dayalı üretim yapılıyor. Yenişehir’deki test merkezinin yanına Ar-Ge merkezi yapılacak, dev teknopark kurulup bilimsel çalışma ortamı oluşturulacak. Yenişehir dev bir teknopark haline gelecek.”
Gelin görün ki…
Türkiye’nin teknoparkı olacak, araçların 260 kilometre hıza ulaşacağı ve kamulaştırması tamamlanan Yenişehir Otomotiv Test Merkezi unutuldu.
Belki TOGG’la yeniden ilgi bulur diye anımsatmak istedik.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…