Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Aslına bakılırsa… Siyasi olarak Bursa en güçlü dönemlerinden birinde. AK Parti milletvekilleri arasında biri Genel Başkanvekili iki eski ve Bakan var.
Gelin görün ki…
Bursa bir türlü ihtiyacı olan yatırımları alamıyor. Başlayan projeler de kahır mektubu gibi bitmek bilmiyor, uzadıkça uzuyor. Yollar, barajlar, hızlı tren öyle. Metro da öyle.
Bunları şunun için yazıyoruz:
4 istasyonlu proje 27 Ekim 2020’de ihale edildi, 2 Nisan 2021’de dönemin Ulaştırma Bakanı olan Adil Karaismailoğlu tarafından temeli atıldı.
O süreçte…
Yargı tarafından iki kez ihalenin durdurulması kararı verildi. İlkinde ihale yenilendi, ikincide proje revizyonu yapılıp inşaat yeniden başladı.
Bu süreçler inşaatı etkiledi, kabul, ama temel atılırken 2024 hedefini çok uzun süre geriletecek bir şey olmadı.
Üstelik…
Bakanlık projesinin yapımı aksamasın diye Büyükşehir Belediyesi üzerine düşenden fazlasını yaptı. Alternatif yollar oluşturdu.
Öyle ki…
Yol kapatıldığı için esnaf batıp dükkan kapattı, bunun hesabı da yerel seçim sonucuna tepki oyları olarak yansıdı.
Derken…
3.5 yılda 900 metre ray döşenip seçim öncesi Emek-Geçit istasyonları arası yolculuk başladı. Bu bile bölge ulaşımına rahatlık getirdi, vagonlar doldu.
Fakat…
2 ay önce seferler durduruldu. Seçimden önce döşenen raylar söküldü. Hattın neden kapatıldığını, rayların neden söküldüğünü, ne çalışması yapıldığını, ne kadar süreceğini kimse bilmiyor.
Sırtını sağlam yere dayayan müteahhide şehirce kızarken, artık Bakanlık da giden yazılara cevap vermiyor.
Akla gelen de şu:
Yerel seçim kaybı nedeniyle Bursa’ya ceza mı kesiliyor? Ya Bursa da yerel seçimden sonra daha büyük ceza kesmek isterse?
Bu inatlaşma Bursa’yı yorar ama iktidara da yaramaz.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…