Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Nitekim…
Washington merkezi araştırma kuruluşu Inrix’i,n yayınladığı 2021’de dünyada en fazla trafik sıkşıklığı yaşayan şehirler listesinde Bursa’nın 19. sırada yer alması üzerine şuna dikkat çekti:
“Ulaşım sorununun nedenlerine yönelmezsek trafik daha karmaşık olur.”
Bir kez daha…
2040 Çevre Düzeni Planı’nı şans gören Tetik’in önerileri şöyle:
“OSB sayısı dondurulmalı. Öncelik toplu taşımaya, hatta metroya verilmeli. Kentin yüksekteki mahalleleri ve trafik yoğunluğu olan bölgeleri metro istasyonlarına bağlayacak en az iki ‘füniküler’ planlanmalı. Fabrika servislerini kaldırıp işçi servilerini metroya taşıyacak sistem kurulmalı.”
Şunu da önerdi:
“Osmangazi İstasyonu’ndan Koğukçınar, Okullar, Ayten Bozkaya, yeni Adliye, Yeşilşehir, Tofaş bağlantılı DOSAB Metrosu planlanmalı.”
Lise yerleştirmeleri bile trafik nedeni
“Trafik yoğunluğu yaratmamak için lise yerleştirmeleri servis kullanımı gerektirmeyecek şekilde planlanmalı. Yani, Kestel’deki öğrenci Görükle’ye yerleştirilmemeli.”