Yılmaz, yazısında;
Trafik için kuyruk teorisi olarak adlandıran Okan Dinç önce teorisini açıkladı:
“Bursa’daki trafik sıkışıklığı sorununu çözmek için kuyruk teorisi, trafiğin yoğun olduğu kavşak ve yolları analiz ederek, araçların bekleme sürelerini en aza indirmeyi amaçlar.”
Amaç şu:
“Bu teori sayesinde, trafik ışıkları ve kavşaklardaki beklemeler optimize edilerek, araç akışı daha düzenli hale getirilebilir.”
Trafik sıkışıklığının…
Sinyalize kavşaklardaki bekleme süresi, ana yollara katılımdaki beklemeler ve araç sayısının yol kapasitesini aştığı yollardaki birikimden kaynaklandığına işaret edip şunu önerdi:
“Trafiğin yoğun olduğu bölgelerdeki araç birikimleri önlenerek daha akıcı olması sağlanır. Böylece trafik sıkışıklığı azalır, sürücülerin yolculuk süreleri kısalır ve şehir içi ulaşım daha verimli hale gelir.”
Yöntemi…
Özellikle kavşaklarda eşit süreli uzun bekleme yerine, yoğunluğun fazla olduğu yönü önceleyen trafik optimasyonu olarak tanımlamak da mümkün” ifadelerini kullandı.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın köşe yazısının tamamını okumak için tıklayın…