Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Hafta sonu… Konya Karaman Hızlı Treni seferlerinin başlaması elbette sevindirici bir gelişme.
Ancak…
“Düz ovadan ibaret Konya-Karaman Yüksek Hızlı Tren hattı 8 yılda bitirilebilmiş. 16 kilometre tüneli olan Bursa-Yenişehir hattı ve hiç başlanmamış 14 kilometre tüneli olan Yenişehir-Osmaneli hattı ne zaman biter de Bursa’ya hızlı tren gelir?”
Biz de…
Bunu soran dostlara, daha önce bu sütunlarda dile getirdiğimiz “2030’a razıyız” sözünü tekrarlıyoruz.
Çünkü…
Başından beri bu projede sorun var ve bu sorun da Ankara’nın ilgisizliğinden kaynaklanıyor.
Gerçi…
Bursa’nın hızlı treni için dış kredi bulundu ve Hazine tarafından onaylandı, ama bu kez de kurlardaki dalgalanma kaygı veriyor.
Acaba inşat ne zaman başlar?
Bir yanda kaygı, bir yanda umut…
Çünkü…
Bir yanda döviz kurları nedeniyle dış kredi bedeli arttığı için kaygılanan ve bunu umutsuzluk boyutuna taşıyanlar var.
Buna karşın…
Bir başka kaynaktan “Dış krediyi bulan Kalyon İnşaat işe dört elle sarıldı. Almanya’da bir firmaya tren makası siparişi bile verdi” dedi.
Nelere sevinir olduk.