Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Dile kolay… Bursa’ya tren gelmesi için etüd çalışmaları başladığını 1992 yılında ilk yazdığımızda Bursa’da heyecan vardı. O heyecan, 23 Aralık 2012’de, yani tam 10 yıl sonra Balat’taki temel atma töreninde umuda dönüştü.
Gelin görün ki…
Temel atmadan sonraki 10 yılda ise karşımızda bitmeyen tüneller. görülemeyen raylar, gelemeyen tren vardı.
Ta ki…
Nitekim…
21 Eylül’de geldiğinde Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun açıkladığı hedef tarih, Ulaştırma Bakanlığı’nın ekim ayı durum raporuna da girdi:
“106 kilometrelik Osmaneli-Bursa arasındaki işleri 2025 yılı sonu itibariyle sinyalizasyon hariç tüm altyapı ve üstyapısıyla tamamlamayı hedefliyoruz.”
Bu da…
İnşaatın 2025 sonu bitmesiyle test sürüşlerinin başlayacağı anlamına geliyor. Onun da en az 6 ay süresi var.
Bu gelişmeleri şunun için anımsattık:
Projenin tamamı Bursa-Osmaneli tren hattı değil. Bu hattın bir ucu da Karacabey üzerinden Bandırma’da limana ulaşıyor.
Bakanlığın…
Az önce sözünü ettiğimiz ekim ayı durum raporunda hattın bu etabıyla ilgili olarak şu bilgiler yer alıyor:
“Kamulaştırma çalışmalarına devam ettiğimiz 95 kilometre uzunluğundaki Bursa-Bandırma arasındaki tünellerde yüzde 14, toprak işlerinde yüzde 7, zemin iyileştirme işlerinde yüzde 6 ve sanat yapıları işlerinde yüzde 9 genel ilerleme kat ettik.”
Gerçi…
Söz konusu raporun son cümlesi “Bu kesimdeki çalışmalarımızı da 2028 yılı içinde tamamlamayı ve Bandırma’yı da hızlı tren hattına kavuşturmayı planlıyoruz” yazıyor, ama görünen köy de kılavuz istemiyor.
Çünkü…
Bursa’dan sonraki Karacabey-Bandırma hattında inşaat işlerinin henüz başı. 2028’e yetişmeyeceği de ortada.
Kısacası…
Hızlı treni Karacabey-Bandırma bir süre daha bekleyecek.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…