Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Gelişmeyi… 6 Nisan’da duyurduk. Bursaray’ı Emek’ten, Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak metro hattında, 2 kez mahkeme kararıyla ihale iptali yaşandı.
Projeyi üstlenen Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü güzergâhın Geçit-Emek bölümünde altyapı bulunduğu ve deplasesinin uzun süreceği gerekçesiyle yerüstünden geçmek için projeyi değiştiriyor.
Biz de…
Açıklamasına…
“Proje revizyonunu doğru bulmadıklarını” söyleyerek başlayan Küçükkayalar düşüncesini “Mudanya yolunun en çok tıkandığı Geçit, yeraltı ile geçişin şart olduğu önemli bir kesim” diyerek ifade ediyor.
Bakışı şu:
“Bursaray Uludağ Üniversitesi’ne uzatılırken, yeraltından gitmesi gereken kesimleri tasarruf amaçlı yüzeyden geçirerek mahalleyi ikiye bölüp trafiği kilitleme noktasına getiren zihniyet aynı hatayı Geçit’te de yapmak istiyor.”
Önerisi şu:
“Altyapı deplase işleri ve Aç-Kapa tünel zaman alıyorsa, İstanbul, Ankara, İzmir’in kullandığı, ama Bursa’da hiç kullanılmayan Tünel Açma Makinesi (TBM) kullanılmalı. TBM tünellerde derinlik problem olmaz, her zeminde çalışır. Kamulaştırma ve altyapı problemi yaşanmaz, inşaat trafiği olmaz.”
Bu tünellerde aylık 300-350 metre ilerlenebileceğini vurgulayıp şu çağrıyı yapıyor:
“Geçit yeraltından geçilmeli. O bölgeyi ikiye ayıracak yüzeysel geçiş ya da silüeti bozacak viyadük büyük hata olur.”
Ardından…
“Kısa vadeli ve popülist düşünceler Bursamızın geleceğini heba ediyor” deyip şuna dikkat çekiyor:
“İstanbul’da denizin altından raylı sistem yapılırken Bursa’nın yerin altına bile alamayıp yüzeye çıkmak istemesi büyük hata.”
Mesajı şu:
“Pahalı ulaşım yatırımlarının seçime yetiştirilme kriteri yerine, şehre sorun oluşturmadan seyahat yapabilmenin en uygun yolu amaçlanmalı.”
Şehir Hastanesi bahçesinde istasyon hazırlığı
Nitekim…
Şehir Hastanesi çevresinde yoğun bir çalışma var. Hastane yolunun bir bölümü kapatılırken, bahçede istasyon hazırlığı başladı.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…