Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Anlayamadığımız şu… Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü üstlendiği Şehir Hastanesi Metrosu projesiyle ilgili değişiklik planlıyor, ama bu henüz Bursa’da kapsamlı şekilde bilinmiyor.
Nedense…
Ulaştırma Bakanlığı ilk kez bir Bursa projesinde bu kadar ketum davranıyor.
Nitekim…
Gerekçe de…
Emek-Geçit Camii arasındaki bölümde çok fazla altyapı olduğu ve bunların deplasesinin zaman alacağı şeklinde ifade edilmişti.
Oysa…
Proje hazırlanırken de, ihale edilirken de altyapı yoğunluğu biliniyordu. Bu bir gerekçe olamayacağı için de şu yorum yapıldı:
“Temeli 2 Nisan 2021’de atılan projeye iki defa mahkeme ihale iptali kararı verince 1 yıllık iş kaybı yaşandı. Seçim öncesi bitirmek isteyen Ulaştırma Bakanlığı yetiştirebilmek için Geçit’i yer üstünden yapmak istiyor.”
Bu düşünceye…
Önce İMO eski Başkanı Necati Şahin’in, sonra da İMO Başkanı Ülkü Küçükkayalar’ın itiraz ve “çok kötü olur” uyarılarına yer verdik.
Buna karşın…
Ulaştırma Bakanlığı sessiz kalırken; 1.5 ay önce trafiğe kapatılıp yana alınan Mudanya’ya gidiş yolundan sonra, cuma sabahı da kent merkezine geliş yönü kapatılıp ortada boşaltılan bölüme alındı.
Bu da…
Yerüstü çalışmasının başladığı şeklinde yorumlanırken, kulağımıza bir başka planlama geldi.
Söylenene göre…
Geçit’in yerüstünden geçilmesiyle sağlanacak proje tasarrufu ile hat Şehir Hastanesi’nden Bursa Uludağ Üniversitesi’ne uzatılacak.
Böylece…
Emek ve Uludağ Üniversitesi’nde sona eren iki Bursaray hattı birleşirken ortaya da ring hattı çıkacak. Buna da Görükle uzatması eklenecek.
Son duyum bu.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…