Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bursa öteden beri siyasal iktidarların en fazla destek bulduğu illerden biri. Fakat, aynı oranda Ankara’dan beklentilerini karşılayamayan da bir şehir.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın kurduğu parti ve hükümetlere Bursa’dan hep ülke ortalamasının üstünde destek gitti. Sandıklar açıldığında AK Parti’nin oyları diğer partilerin bir kaçının toplamından daha fazlaydı.
Ancak, şehir onca yıldır konuşulan kimi eksiklerini böylesi güçlü desteğe rağmen tamamlayamadı.
Sık sık, yazdık çizdik.
Bunların en başında hızlı tren projesi geliyor. O proje çeşitli nedenlerle güçlü AK Parti hükümetlerine rağmen bir türlü tamamlanamadı. Her defasında farklı sorunlar çıktı. Şimdilerde inşaatı devam ediyor ama bitim tarihi projenin yapımcılarını, takipçilerini ve siyasi sorumlularını hep yanılttı. Öyle ki, tarih vermekten imtina eder hale gelindi.
Elbet o proje bir gün bitecek ve hizmete girecek ama en fazla takipçi durumundaki merhum CHP Bursa Milletvekili Kemal Demirel’e görmek kısmet olmadı.
Türkiye’nin üretim yapan, istihdam sağlayan, ihracat gerçekleştiren lokomotif kentlerinden Bursa bu eksiğini bir türlü gideremedi.
Kentin tek beklentisi bu değil.
Yenişehir Havalimanı bugün atıl bir yatırım olarak karşımızda duruyor.
Ne devlet havayolu şirketi ne de özel hava yolları, burayı nedense tercih etmiyor. THY’nin zoraki uçtuğu bir kaç iç hat dışında dev bir yatırım atıl duruyor.
Oysa, hem ülkemizin diğer kentlerine hem Balkanlara hem diğer Avrupa ülkelerine hem de Arap coğrafyasına uçulabilecek potansiyel var.
Başka bir beklenti de kentiçi raylı sistem projelerinin, yeni metro hatları Ankara’dan, İstanbul, İzmir ve Ankara’ya olan kadar destek bulamıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarihinde ilk kez Emek-Şehir Hastanesi hattının yapımı ile Bursa’da bu alanda ilk desteği verdi.
Devamı da isteniyor.
Hanlar Bölgesi, Çekirge Teras Projesi, Millet bahçeleriyle Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ilk defa Bursa’ya bu kadar destek sağlayan bakanlık oldu. Fakat kentin çürük konut dokusunun yenilenmesi için dev dönüşüm desteğine de ihtiyaç var. Bursa’nın Ankara Yolu altı, Demiryolualtı’ndaki konutlarının dönüşümüne de bakanlık öncülük etmeli.
Büyükşehir Belediyesi’nin Osmangazi Belediyesi’nin, Yıldırım Belediyesi’nin başlattığı dönüşümlere bakanlık da büyük semt dönüşümleriyle önder olmalı.
Bursa büyük bir kuraklık yaşıyor. Mevcut iki barajımız yetmiyor. Çınarcık Barajı’nın isale hatlarının hızlıca tamamlanması konusunda da siyasal iradenin kararlılığı gerekiyor.
Bursa’nın bir de bu şehirde üretim yapıp vergisini başka kentlere ödeyen firmalar yüzden de büyük kaybı var. Belediyelerimiz bu yüzden hizmet götürüp vergi gelirlerinden pay beklediği o şirketler yüzünden büyük kayıp yaşıyor. Bunun da düzeltilmesi gerekiyor.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’a bütün bu durumların doğru aktarılması şart.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…