Olay Gazetesi Bursa

Bursa’nın bitmeyen dev projesi!

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal, CHP İl Başkanı İsmet Karaca'nın Bursa'nın hızlı tren projesiyle ilgili sözlerini bugünkü köşesine taşıdı...

Özdal, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Dün gibi aklımızda, Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Hızlı Tren Projesi’nin ilk adımı olan Bursa-Yenişehir Hattı’nın 23 Aralık 2012 yılındaki temel atma töreni.

3 bakan Geçit’teki temel atma töreninde hazır bulunmuştu.

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım.

Bülent Arınç, “‘Konforlu bir seyahat ile uzakları yakın etmek inşallah YHT ile ile mümkün olacak. Dolayısıyla Ankara, Eskişehir, Bilecik, İstanbul ve diğer bağlantılarımızın Bursa’nın en büyük ihtiyacı olan ulaşım konusundaki en önemli adımı saydığımız YHT’de başarılı bir noktadayız” derken; Faruk Çelik, “59 yıllık hasret bitti ve Bursa ile demir yollarının vuslatı gerçekleşti” iddiasını dile getirmişti.

Binali Yıldırım ise ‘‘Bursa’nın ufak tefek taşlarını derledik, toparladık, hızlı tren yolunun altına, bölünmüş yolun altına, oto yolun altına döşedik. Yolunuzu da açtık bahtınızı da açtık. Hayırlı uğurlu olsun” diye konuşmuştu

Ve o gün Bursa’nın hızlı trene 2015 yılında kavuşacağı sözü verilmişti.

Yıl 2022.

İmkansız ama tren yarın hizmete girse 7 yıl rötar yapmış olacak.

Yani Bursalıların ne yolu açılmış ne de bahtı.

Ancak Bursa ile nüfusu, ekonomisi, ihracatı, turizmi ve sanayisi kıyaslanmayacak Yozgat ve Sivas hızlı trene kavuştu, çok daha kısa bir zamanda.

2012’den bu yana hızlı trenle ilgili birçok kez taahhütler verildi ama son olarak geçen yıl Pazartesi Söyleşileri’ne konuk olan AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç,Güzergahın değişmesi, plan ve projelerin yeniden yapılması zaman aldı. İnşallah, 2023’te, Cumhuriyet’in 100. yılında Bursa’dan Ankara’ya hızlı trenle seyahat edeceğiz” demişti.

Peki  Cumhuriyet’in 100. yılında Bursa’dan Ankara’ya hızlı trenle seyahat edebilecek miyiz?

Dün gazetede konuğumuz olan CHP İl Başkanı İsmet Karaca, Bursa-Yenişehir arasında bulunan 5 kilometrelik 12 No’lu tünelde, günlük 2,5 metre ilerleme olduğunu söyledi.

Bu hızla hattın tünel kısmının yapımı  5,5 yılda  tamamlanacak.

Yani hızlı trenin 2023’te bitmesi imkansız.

Ve ne zaman biteceği de belli değil.

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…