Özdal, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Dün gibi aklımızda, Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Hızlı Tren Projesi’nin ilk adımı olan Bursa-Yenişehir Hattı’nın 23 Aralık 2012 yılındaki temel atma töreni.
3 bakan Geçit’teki temel atma töreninde hazır bulunmuştu.
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım.
Binali Yıldırım ise ‘‘Bursa’nın ufak tefek taşlarını derledik, toparladık, hızlı tren yolunun altına, bölünmüş yolun altına, oto yolun altına döşedik. Yolunuzu da açtık bahtınızı da açtık. Hayırlı uğurlu olsun” diye konuşmuştu
Ve o gün Bursa’nın hızlı trene 2015 yılında kavuşacağı sözü verilmişti.
Yıl 2022.
İmkansız ama tren yarın hizmete girse 7 yıl rötar yapmış olacak.
Yani Bursalıların ne yolu açılmış ne de bahtı.
Ancak Bursa ile nüfusu, ekonomisi, ihracatı, turizmi ve sanayisi kıyaslanmayacak Yozgat ve Sivas hızlı trene kavuştu, çok daha kısa bir zamanda.
Peki Cumhuriyet’in 100. yılında Bursa’dan Ankara’ya hızlı trenle seyahat edebilecek miyiz?
Dün gazetede konuğumuz olan CHP İl Başkanı İsmet Karaca, Bursa-Yenişehir arasında bulunan 5 kilometrelik 12 No’lu tünelde, günlük 2,5 metre ilerleme olduğunu söyledi.
Bu hızla hattın tünel kısmının yapımı 5,5 yılda tamamlanacak.
Yani hızlı trenin 2023’te bitmesi imkansız.
Ve ne zaman biteceği de belli değil.
Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…