Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Sık sık tekrarlıyoruz… 1992 yılında Bandırma-Bursa-Ayazma hattıyla tren projesi üzerinde çalışıldığını ilk duyurduğumuzdan bu yana 31 yıl geçti.
Zaman zaman…
Umudumuz kaybolur gibi olsa da, Osmaneli-Yenişehir-Bursa hattında hızlı tren inşaatında olumlu gelişmeler var. Artık 2025 sonunda test sürüşü beklentisini konuşup “Bu defa gerçekleşecek” diye yeniden umutlanıyoruz.
Gerçi…
Tren beklentisinde Bursa’nın miladı olarak ilk resmi adımların atıldığı 1992’yi işaret ediyoruz, ama bu beklenti daha eskilere dayanıyor.
Onu da…
O tarihte…
“Bursa tren hattına yakında kavuşacak” manşeti atan gazete gelişmeyi şöyle duyuruyor:
“Başvekil Adnan Menderes’in şehrimizde tetkik ve temasları sırasında Bursa’ya tren hattı inşası hususundaki dilekler önemle ele alınmış ve bu mevzuda Nafıâ Vekili Tevfik İleri tarafından gerekli projelerin hazırlanacağı ifade edilmiştir.”
Haberde…
“Tren hattının Bursa’yı Karaköy ve Susurluk’a bağlayacağı” vurgulanıyor.
Yine…
Bu projenin “uzun süredir beklendiği” de ifade edilmesi; tren beklentisinin 65 yıldan fazla olduğunu gösteriyor.
Peker de…
Büyük bir sabırla treni beklerken, gündemden çıkan hatları anımsatıyor:
“Balat İstasyonu’nu da kullanarak Organize Sanayi Bölgesi ile Mudanya arasına acilen tren hattı döşenmeli. OSB ve Emek arasında hazır altyapı var. Bundan faydalanabilir. Akabinde Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi ile Gemlik Serbest Bölge arasına bir tren yolu yapılmalı. Bu hattın diğer ucu Gürsu ve Kestel OSB’ye uzanmalı.”
Biz de, 65 yılı aşan bu öneri anımsatmasıyla yeniden soralım:
Bursa’nın konuştuğu bu hatlar ne oldu? Yeniden konuşmanın tam zamanı.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…