Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
40 yıllık özlemdi… Bursa’nın 4 dağ yöresi ilçesinden Orhaneli, Büyükorhan ve Harmancık’a ulaşımı sağlayan Dağ Yolu’nu hem kısaltıp ulaşım süresini azaltacak, hem ulaşım güvenliği sağlanacaktı.
Bu amaçla…
2 bin 036 metre uzunluğundaki Doğancı Tüneli 2017 yılı başında 2 milyar 720 milyon 900 bin liraya ihale edildi. 2018 Kasım’da yapımına başlandı.
Her yerde dağları delen Karayolları 2 kilometrelik Doğancı Tüneli’nde takıldı. 6 yıldır da tünelden çıkamadı ve bölgenin umudunu söndürdü.
Doğrudur…
Tünel çalışması yapılan arazide sorunlar var. Yol yapımını aksatan ve şev olarak adlandırılan kaymalar tünel içinde çok yaşandı, ama günümüz inşaat teknolojisinde bunlar çözümsüz değil.
Zaman zaman, işi hızlandırmak isteyen siyasiler devre girdiler, açıklamalar yaptılar, ama beklenen hızlanma bir türlü sağlanamadı.
En son…
2023 seçimleri öncesinde, AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank tünelin 2023 sonunda bitirileceğini açıkladı. Fakat 2023 ortasındaki yeni bir ihale iş bitimi süresini uzattı.
Son durumu…
Bursa’nın ulaşım projelerine duyarlılığını bildiğimiz, Dağ Yolu projesini ve Doğancı Tüneli’ndeki çalışmaları başından beri yakından izleyen İnşaat Mühendisi Cengiz Duman anlattı.
Söze…
“Normal şartlarda Mart 2024’te işin süresi doluyordu” diye başlayıp yeni gelişmeyi şöyle duyurdu:
“ EKAP incelemem sırasında fark ettim ki, 16.05.2024’te aynı işin elektrik işleri de ayrıca ihale edilmiş. İşin süresi yer teslime istinaden 350 iş günü.”
Yani…
“Yani, bugün yer teslimi yapılsa 2025 ortası. En erken, bu şartlarda 2026’yı görürüz gibi.”
Şunu da ekledi:
“Bu ihale kapsamında eski ihalenin devamında 800 metrelik bir kısım da var ki muhtemelen akan şevlerde bu ihale kapsamında revize edilecek.”
Sorusuna aynen katılıyoruz:
“2023 sonu biteceği söylenen iş nasıl oluyor da 2025 sonuna bitmiyor?”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…