Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bursaray’da ilk projeler… Rahmetli Teoman Özalp döneminde yapıldı, ilk ihaleye çıkıldı, ama o ihale iptal edildi. Temeli ise yeni proje ve ihalesiyle Erdem Saker döneminde atıldı. Şehreküstü’nden Organize Sanayi, Bölgesi ve Küçük Sanayi’ye ilk etaplar Erdoğan Bilenser döneminde, 29 Ekim 2001’de açıldı.
Sonrasında…
Recep Altepe döneminde Mudanya Yolu’nda Emek’e kadar uzatıldığında tarih 15 Aralık 2011’di.
Ardından…
Yeni ihaleyle…
Mudanya Yolu’ndaki metro çalışmaları Emek İstasyonu önünden 3 Mart 2022’de başladı. Burada da, Geçit hattının bir bölümünün yeraltından yerüstüne çıkmasıyla yaşanan proje değişikliği başlangıç hızını kesti.
Buna…
İnşaatı üstlenen firmanın vurdumduymaz anlayışı eklendi. Oysa firmanın rahat ve hızlı çalışabilmesi için Büyükşehir Belediyesi her şeyi yaptı. Gidiş ve geliş yönlerinde trafik düzenlemeleriyle ana yolda şantiye alanı açıldı.
Fakat…
Müteahhit, Bursalılara çile çektirmeyi tercih edip ağır çalıştı. Ana yol bile siyasetin bastırması sonun eylül ayın başında okulların ilk günü açılabildi.
Son uyarı…
12 Kasım 2023’te şantiyeyi gezen Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’ndan geldi. Bakan’ın o gün yaptığı sert uyarıdan sonra metro hattında gözle görülür çalışma var.
Son 10 gündür de gece-gündüz kalabalık ekipler raylarda ve istasyonda çalışıyorlar.
Açıkçası…
3 yıldır Mudanya Yolu’ndaki metro inşaatında ilk kez böyle yoğun çalışılıyor.
Çünkü…
24 Şubat Cumartesi günü Bursa mitingi sırasında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, Geçit İstasyonu’nu açması hedefleniyor.
Nitekim…
Emek-Geçit arasındaki 975 metrelik etapta raylar serildi, farklı mimarisiyle Geçit İstasyonu’nun çelik konstrüksiyonu monte edildi.
Bu bile heyecan verdi.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…