Yılmaz, yazısında şu önemli bilgileri paylaştı:
Açıkça söylemek gerekirse… Bursaray’ı Emek İstasyonu’ndan hızlı tren ve Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak uzatma hattı ihalesinin iptal edilmesi herkes için büyük sürpriz oldu.
Çünkü…
2 Nisan’da temeli atılan projenin inşaatı 5 Nisan’da Danıştay kararıyla durdu.
Normalde…
Tüm süreci Ankara’nın yürüttüğü yeni ihaleyi, ilkindeki gibi Söğüt-Taşyapı ortaklığı 1 milyar 950 milyon 628 bin 508 lira 85 kuruşluk teklifiyle kazandı.
Gerçi…
İhalenin yenilenmesi sonrası 342 milyon 804 bin 508 liralık artış ortaya çıktığı için muhalefet açıklamaları buna odaklandı, ama iki ihale arası başka gelişmeler de yaşandı.
Özellikle…
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın, hasta yatağından yürüttüğü görüşmeler sonunda, projede önemli değişiklikler oldu.
Örneğin…
İlk ihalede, metro hattının Geçit’ten geçişi sırasında, ana yol aç-kapa tünel için kazılacağından Mudanya Yolu trafiği yan yollar ve arka sokaklara veriliyordu.
Bu da…
Özellikle yaz sezonu boyunca Mudanya Yolu’nu geçilemez, arka sokakları ise içinden çıkılamaz hale getirecekti. Alternatif güzergah da belirlenmişti.
İşte…
Başkan Aktaş vatandaş mağduriyetini önlemek için bu noktada devreye girdi ve Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nü yeni ihale projesinde düzenleme yapmaya ikna etti.
Buna göre…
Mudanya Yolu’nun Geçit geçişi kazıldığında, kazı alanına sıfır her iki yönde 2’şer şeritli 2 yol yapılacak ve kesişen kazı modeli uygulanacak.
2×2 yollarla iki yönde 1’er şerit kaybedilmesine karşın, Mudanya Yolu inşaat süresince kapanmayacağı gibi, Geçit esnafı da mağdur olmayacak.
Böylece…
İhale iptali proje düzenlemesiyle fırsata dönüştürülürken vatandaş mağduriyeti en aza indirilecek.
Ahmet Yesevi İstasyonu 500 metre kayacak
Bu kapsamda…
Yolla ilgili, düzenleme yanında önemli bir karar daha var:
Geçit’teki Ahmet Yesevi Camii önüne planlanan Ahmet Yesevi İstasyonu 500 metre ileri kaydırıldı. Bu da, inşaat süresince açık kalacak Mudanya Yolu’nu rahatlatacak.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…