Olay Gazetesi Bursa

Bursalı tüketiciden 6 ayda 18 bin şikayet

Son günlerde devremülklerle ilgili çok şikayet aldıklarını belirten TÜKDER Genel Başkanı Nejdet Filizoğlu, tüketicileri bu konuda dikkatli olmaya davet etti. Filizoğlu, otellerle ilgili sahte internet sitelerine de aldanılmaması uyarısında bulundu.

AYŞEGÜL GÜRAL AKTÜRK

Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKDER) Genel Başkanı Nejdet Filizoğlu, yılın ilk yarısında Bursa’da yaklaşık 18 bin tüketici şikayeti geldiğini söyledi.

Filizoğlu, yaptığı açıklamada, öncelikle hakem heyeti sayısının düşürülmesinden duyduğu rahatsızlığı dile getirdi. ”Türkiye genelinde yaklaşık bin 100 olan hakem heyeti sayısı 200’e düşürüldü” diyen Filizoğlu, Bursa’da ise sayının 21’den 6’ya indiğine dikkat çekti. Filizoğlu, ‘’Biz bu durumun yanlış olduğunu düşünüyoruz. Sanki tüketicilerin sorunları yokmuş gibi bir algı oluşturuyor” ifadelerini kullandı.

Yılın ilk yarısında Bursa’da yaklaşık 18 bin tüketici şikayeti alındığını belirten Filizoğlu, ‘’Bunların yüzde 90’ı tüketiciler lehine sonuçlandı. Geriye kalan yüzde 10’luk kısımda ise eksik evrak gibi nedenlerden dolayı aleyhte sonuç alındı” dedi.

EN ÇOK ŞİKAYET DEVREMÜLKTEN

Tüketicilerden kartlı ödemelerde komisyon alınmasından dolayı bir GSM şirketine dava açıldığını dile getiren Filizoğlu, ‘’Söz konusu şirketin 45 milyona yakın abonesi var. Ödemelerin de yüzde 80’i kartla yapılıyor. Yasa gereği komisyon kesinlikle yasak. Bu dava sonucunda şirketin pos cihazları iptal edilebilir veya para cezası verilebilir” diye konuştu.

Devremülk tatili alırken tüketicilere dikkatli olmaları uyarısında bulunan Filizoğlu şu bilgileri verdi: ‘’Bursalı bir tüketici Yalova’dan 15 yıllığına devremülk almış. Fakat tüketici yapılan sözleşmelerle aldatılmış. Söz konusu devremülk bu kişiye 194 bin liraya mal olmuş. Bu gibi konularda eğer bu yapıyı kullanmıyorsanız dava açabilirsiniz ve bu davayı da yüksek ihtimalle kazanırsınız. Son aylarda devremülklerle ilgili çok şikayet geliyor.”

SAHTE OTEL SİTELERİ VAR

Nejdet Filizoğlu, bazı küçük tur şirketlerinin vatandaşları dolandırmak için bilindik otellerin sitelerinin benzerlerini yaparak buradan oda satışı gerçekleştirdiğini vurguladı. Otellerin bu durumdan haberi olmadığının ve vatandaşların mağdur olduğunun altını çizen Filizoğlu, ‘’Bu konuda her gün 20’ye yakın şikayet geliyor. Otellerin bir suçu yok. Tur şirketlerinin sahtekarlığı söz konusu oluyor. TÜRSAB’ın bu konuya el atması gerekiyor” diye konuştu.