Olay Gazetesi Bursa

Bursa’daki o metro istasyonuyla ilgili çarpıcı rapor!

İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Ulaşım Komisyonu, geçtiğimiz hafta Bursa’da etkili olan sağanak yağışın ardından, Bursaray’ın Odunluk istasyonunda yaşanan su baskınının tekrar yaşanmaması için değerlendirme ve çözüm önerilerini içeren bir rapor hazırladı.

İMO Bursa Şubesi Odunluk İstasyonu’nda yaşanan su baskınının, aşırı yağışlar, yetersiz altyapı, drenaj sistemleri ve bölgenin coğrafi yapısı gibi etkenlerden kaynaklandığının belirtildiği raporda şu ifadelere yer verildi:

“Odunluk bölgesinde yağışlar, özellikle yoğun sağanak yağmurlar sırasında altyapı sistemlerini zorlamaktadır. Bölgede hızlı kentleşme ve yoğun yapılaşma, doğal su yollarının ve drenaj sistemlerinin yetersiz kalmasına neden olmaktadır. Odunluk bölgesinde yağış sonrası suyun hızla tahliye edilmesini sağlamak için kapsamlı bir drenaj sistemi gereklidir. Ancak hızlı yapılaşma ve bölgenin topoğrafik yapısı, mevcut drenaj altyapısının yetersiz kalmasına yol açmaktadır. Mevcut drenaj sistemlerinin kapasitesi, özellikle aşırı yağış dönemlerinde suyun etkin bir şekilde tahliye edilmesi için yetersiz kalmıştır. Bu durum, su baskınlarına ve taşkınlara neden olmuştur. Odunluk bölgesindeki altyapı sorunlarını ele almak ve yağışların olumsuz etkilerini minimize etmek için; altyapı güçlendirme, planlama ve yönetim, toplumsal farkındalık ve katılım gibi stratejiler önerilebilir. İlk açıklamalara göre, mevcut yağmur suyu hattının yoğun yağış yükünü taşıyamadığı için bunun sonucunda bölgedeki binaların bodrum katları ve alçak kotta bulunan Odunluk İstasyonu sular altında kalmıştır. Toplu ulaşım ağının bel kemiği olan Bursaray hattının baştan sona risk analizi yapılmalıdır. Her ne kadar hattın büyük çoğunluğu yer üstünde bulunsa da Ataevler İstasyonu hariç tüm istasyonların yolcu bağlantıları yer altından yapılmaktadır. 4 Temmuz’daki olumsuz durumun yolcu dolu bir istasyon yapısında aniden yükselmesinin geri dönüşü olmayan sonuçlar doğuracağı unutulmamalıdır. Yine şehri doğu batı aksında aşan İzmir/Mudanya-Ankara Yolu boyunca karayolu üzerinde bulunan köprülü kavşakların (bat-çık) yağmur suyu deşarjları kontrol edilmeli, gerek duyulması halinde pompa düzenekleri kurulmalı ve riskli noktalar ıslah edilmelidir. Zaman kaybetmeksizin tüm risk analizleri yapılarak ve çözüm önerileri de dikkate alınarak gerekli adımlar atılmalıdır. Amacımız oluşan bu olumsuz durumlara bir suçlu bulmaktan ziyade bundan sonra benzer durumların yaşanmamasıdır.”