Bursa’da uygulanan karayolu projelerinden “Bursa-Orhaneli Yolu Doğancı Baraj Varyantı” 3,5 kilometre.
Proje kapsamında 220 metrelik bir viyadük ve bin 998 metrelik de bir tünel yer alıyor.
5,2 kilometre olan ulaşım mesafesi tünelle 1,6 kilometre daha kısalarak 3,6 kilometre oluyor.
Hattaki ulaşım süresi 15 dakikadan 3 dakikaya iniyor.
Bir de ihmal edilen demeyelim, gözden kaçan olarak niteleyelim; son yıllarda araç ve yolcu trafiğinin arttığı Bursa-Orhaneli- Keles karayolunda derin uçurumlu kesimlerde bariyer yokluğu tehlikeye davetiye çıkarıyor.
Keskin virajların olduğu kenarı dik kimi kesimlerde bariyer olmaması kimi yolcu ve sürücülerde tedirginlik yaratıyor.
Birkaç kesimde derin uçurumlar ve buralarda bariyer eksikliği hemen dikkati çekiyor.
Küçükdeliller Köyü’ne gitmekte olan kafilede yer alan kimi vatandaşlar, Karayolları’nın çalışmalarını gördüklerinde takdirle karşıladıklarını, doğanın güzelliğine hayran kaldıklarını ancak bariyerin olmadığı keskin virajlardan geçerken ise endişe duyduklarını ifade ettiler.
Kafilede yer alan mühendis Kenan Bilgin, “Yol ve araç güvenliğinin sağlanması bakımından eksik olan kesimlerde otokorkuluk yapılması bir zorunluluk olarak ortaya çıkmakta. Söz konusu bu güzergâhta otokorkuluğun yapılması durumunda, trafik akışı çok daha güvenli bir şekilde olur” ifadelerini kullanmakta.
Bir okur
OTOKORKULUK NEDİR?
- Uzmanlara göre, çelik bariyer (otokorkuluk) Karayolları’nda keskin virajların yer aldığı ve kenarı dik şev konumunda olan kısımlarında yolu kullanan yolcu ve sürücülerin sorunsuz ve güven içerisinde seyahat etmelerini sağlayan, trafiği düzenleyen bir sistemler bütünü.