Bursa’nın diğer kent ve ülkelerle ulaşımını ve iletişimini sağlamak amacı ile hayata geçirilen Yenişehir Havalimanı’nın kapasitesinin altında kullanılmasını eleştiren Küçükkayalar, “Yenişehir Havalimanı’nın aktif hale getirilememesinde kent dinamiklerinin sorumluluğu bulunuyor. Zamanımız Yenişehir Havaalanını canlandırma yollarını aramak ve verilen sözlerin yerine getirilmesini beklemekle geçti. THY ve alt markası AnadoluJet’de havalimanının kapasitesine yaraşır bir şekilde kullanımı ne zaman talep edilse uçuşlarını artırmak yerine var olan uçuşları azaltmak ya da kaldırmak için yolcu istatistiği, uçak yetersizliği, ekonomik durum gibi sebepler sundu. Pandemi döneminde ise Muş, Ankara, Diyarbakır, Trabzon, Erzurum ve Gaziantep’e uçuş gerçekleştirilen Yenişehir Havalimanı kapatıldı ve bir çok ildeki havaalanı uçuşa açılırken Bursa’da 2021 tarihine kadar açılmadı. Ardından uçuş noktaları arttırılması beklenen havaalanında bazı uçuşlar azaltıldı. Son aylarda yeni seferler düzenlenmesi için çalışmalar yapılsa da Yenişehir Havalimanı bir türlü beklenen ilgiyi görmüyor” dedi.
“YHT HAVAALANINA ULAŞIM İÇİN AVANTAJ”
Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi’nin bir an önce tamamlanması gerektiğini vurgulayan Küçükkayalar, “Emek-YHT Gar-Şehir Hastanesi Raylı Sistem Hattı ve Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi, Yenişehir Havalimanı’na kent içi raylı sistem ile ulaşım açısından hayati öneme sahip. Bu hat ile şehir içi raylı sistem hattı hem Şehir Hastanesi’ne hem de Balat’a yapılması planlanan Bursa-Ankara Demiryolu Hattı istasyonuna bağlanacak. Yenişehir Havalimanı’na raylı sistem ile hızlı ve alternatif ulaşım imkânı da doğacak. Yenişehir Havalimanı’na kent içinden daha kolay ulaşma imkânı ile birlikte Yenişehir Havalimanı uzak algısını kırıp, havalimanının aktif çalışması sağlanacak” diye konuştu.