Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Elektronik postamızda görünce sevindik. Kentimiz, otomobil ve raylı sistem araçlarının üretildiği dünyanın ender şehirlerinden biri.
Oysa, Bursa’nın sadece raylı sistem ve lastik tekerlekli binek araçlar ürettiği bilinir.
Lastik tekerlekli toplu taşıma araçları da imal edip ABD, Avrupa ve diğer dünya şehirlerine pazarlanıyor.
Haberi okuyunca, Bursa olarak bir kez daha gururlanmamız gerektiğini düşündük.
Zira, toplu taşıma araçları üreticisi bir kent olan Bursa’nın elde ettiği bu deneyim, lastik tekerlekli elektrikli sürücüsüz otobüs imal etmeye kadar vardırılmış. Bu Bursa’nın, Türk mühendislerinin ve işçilerimizin büyük başarısıdır.
Henüz Bursa’da kullanılmayan bu yöntemin imal edicisi Bursalı bir markamız. Ne kadar övünsek azdır.
Dileriz İsveç’in Göteborg kenti, sürücüsüz otobüsler için firmamıza şans getirir. Seviye 4 otonom olarak adlandırılan Karsan Otonom e-Atak şimdiye kadar Norveç ve Finlandiya’da açık trafikte denenerek, 100 bin kilometre yol kat etmiş ve 35 bin yolcu taşımış. Karsan, geliştirilen otonom teknolojisi ile sektörün de öncülerinden olmuş.
Dileriz bir gün kendi kentimizde de sürücüsüz otobüslerin kullanıldığı dönemi görürüz. Karmaşık ve yoğun bir güzergahı olan Bursa’da bu sistemin kullanılıp kullanılamayacağını da bilmiyoruz.
Ancak, yeni yerleşim alanlarında belki bu sürücüsüz sistemden de faydalanılabilir.
Projede emeği olan herkesi kutluyoruz.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…