Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Gerçek şu… Obez bir kentte yaşıyoruz ve kent sorunlarıyla birlikte büyüyor. Böyle büyümenin ilk olumsuz yansıması da ulaşımda ortaya çıkıyor.
Dahası…
Tüm yapılanlara karşın trafik her geçen gün kentin tamamına yayılan sorun olarak içinden çıkılmaz hale geliyor.
Zaman zaman…
Yol ve ulaşım uzmanı olarak görüşlerine önem verdiğimiz İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’le trafik üzerine sohbet ediyoruz.
En başından beri…
Son sohbetimizde…
“Yeni yollara ihtiyaç yok mu?” dediğimizde radikal bir öneri ortaya koydu:
“Problemin temelinde 2002’de işletmeye alınan hafif raylı sistem var. Ekonomik nedenlerle yer üstünden yapılmak zorunda kalınmış, ama bugün doğu-batı aksında yeraltına almak, Kestel’den Uludağ Üniversitesi’ne 32 kilometrelik tam bir metro haline getirmek gerekiyor.”
Bunu söylediğinde…
“Böyle bir çalışma yolların kazılması ve uzun süre kapalı kalması demek. Bursa bunu kaldırabilir mi?” diye sorduk.
Şu cevabı verdi:
“Artık yolları kapatıp kazmak gerekmiyor. TBM denilen tünel açma makinesinin girmediği tek il Bursa kaldı. Bu sistemle sorun yaşanmadan, hatta kimse hissetmeden kazılar yapılır, raylı sistem yeraltına alınır.”
Şunu vurguladı:
“Bursaray yer üstünde çalışmaya devam ederken, altta belirli bir derinlikte ve risklere karşı önlemler alınarak TBM de tünel açar.”
Etap önerisi de var:
“Üniversite-Küçük Sanayi, Küçük Sanayi-Merinos, Gökdere- Arabayatağı, Arabayatağı- Kestel etapları halinde çalışılabilir.”
Sonra da şunu söyledi:
“Kazanılan alanla Ankara ve İzmir yollarında gidiş-geliş bisiklet yolları ve şehrin estetiği için ortada 2 metre yeşil bitki örtüsü oluşturulabilir.”
Şunu da ekledi:
“Bursaray şehri doğudan batıya ikiye böldüğü için U dönüşler yapılamıyor. Bu sıkıntı da biter.”
Gerçekten radikal bir öneri, ama üzerinde çalışmaya değer.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…