Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Tartışmasız… TOGG, otomotiv sanayimiz için gurur verici. Bursa’da gerçekleşmesi de, yeri tartışma konusu olsa bile çok önemli.
Ancak…
TOGG’un üretime geçmesiyle, sanayi bölgelerinden parça ve malzeme taşınması nedeniyle Bursa yollarında kamyon trafiği arttı.
Bu durumu…
Uzun yıllar Oyak Renault’ta görev yapan ve otomotiv üretimi deneyimi olan TMMOB İKK geçen dönem sekreteri Feridun Tetik’le konuştuk.
“Devrim otomobili ve Anadol’dan sonra fikri mülkiyeti Türkiye’de olan otomobil üretilmesi gurur kaynağı. SUV modelinden sonra Sedan modeli üretimine başlanacak olması da sevindirici.”
Şunu anımsattı:
“Standart ve katma değeri yüksek otomobil fabrikasında Pres, Gövde ve Kaporta, Boyahane, Montaj, ön ve arka takımla dingil üretilen Süspansiyon ve Motor departmanları yer alıyor.”
Şuna dikkat çekti:
“Otomobilin yaklaşık 4 bin parçadan oluştuğunu kabul edersek, diğer markalarla rekabet için hacimli ve pahalı parçaların fabrika bünyesinde üretilmesi kârlılığı artırıp kalite sorunlarını azaltır.”
Uyarısı şu:
“Günde 3 vardiya ve saatte 20 araçtan fazla üretimde, yüzlerce parçanın fabrikaya gelişi yoğun kamyon ve TIR trafiğine yol açar. OSB’lerden karayoluyla taşıma trafik yükü yanında lojistik maliyetleri artırır.”
Önerisi şu:
“Lojistik maliyetin düşürülmesi, katma değerin artırılması, trafik yükünün azaltılabilmesi için kalıp ve büyük dış yüzey parçalar TOGG bünyesinde kurulacak Kalıp Üretimi ve Pres departmanlarında üretilmeli.”
Düşüncesi şu:
“Otomobil fabrikaları zaten jant, lastik, cam, koltuk, ayna, kablo, trim malzemelerini tedarikçilerinden alıyor. Hacimli ve görsel dış yüzey sac parçaların fabrikada üretilmesi katma değer, lojistik ve kalite için önemli.”
Şunu da ekledi:
“TOGG yeni modellerle üretimi artırırken, sürdürülebilir üretim için büyük pres hatları ve kalıp üretimi planlaması yapılması uygun olur.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…