Olay Gazetesi Bursa

Bursa’da rekora koşan ürün! 1 milyon koliyi aştı…

Büyükşehir Belediyesi, Bursasu markasının devreye girmesiyle aylık 1 milyon koli üretim barajını aştı. Başkan Alinur Aktaş, “Pet su ürünleri satışı 2021 yılında yüzde 75’lik artışla 280 bin koliye çıktı. Bu rakamla Bursasu, Bursa’da en çok satılan ilk 3 marka arasına girdi” dedi.

Derya Demir PINAR

Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden Jeotermal A.Ş uhdesindeki Bursasu’nun üretim ve satışta aylık 1 milyon barajını aşması dolayısıyla basın toplantısı düzenlendi.

Kestel’in Gözede mevkiindeki fabrika bahçesinde düzenlenen törende konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Libya, Almanya, Hollanda, Belçika, Suudi Arabistan, Filistin, Kuveyt olmak üzere 7 farklı ülke ile Türkiye’de de 22 farklı kentte tüketiciyle buluşan Muradiye Su markasına geçtiğimiz kasım ayında Bursasu markasının da eklendiğini hatırlattı. Bursa Jeotermal A.Ş uhdesindeki su şişeleme fabrikasındaki üretim rakamlarını paylaşan Başkan Aktaş, “2019 yılı Eylül ayında 778 bin 615 koli ile en yüksek üretim, 2020 yılı Eylül ayı itibariyle de 710 bin koli ile en yüksek satış rakamına ulaşıldı. Fabrika üretim ve satışında çok önemli bir eşik olan aylık 1 milyon koli barajı da geçtiğimiz ay aşılarak, 1 milyon 48 bin 428 koli satış rakamına ulaşıldı. Pandemi koşullarına rağmen 2021 yılında hedeflediğimiz 7 milyon koli üretim ve satış rakamını rahat bir şekilde geçeceğiz” dedi.

22 İLDE 42 BAYİ

2022 yılı için büyüme hedeflerini paylaşan Başkan Aktaş, “2022 yılında aylık ortalamada 750 bin koli satış, bir önceki seneye göre iç pazarda yüzde 25, ihracatta 80 bin koli ile yüzde 60 büyüme, damacanada ise aylık 50 bin damacana ile yüzde 60 büyüme hedefliyoruz. Bursa genelinde 26 bayi ve 55 BESAŞ satış noktası olarak damacana dağıtım ağımız bulunuyor. Bu dağıtım ağı ile aylık ortalama 20 bin damacana evlere ulaşıyor. Bunun yanında kurumsal damacana distribütörümüz ile işyerlerine aylık ortalama 10 damacana dağıtımı yapılıyor. Şu anda Türkiye geneli toplamda 22 ilde 42 il bayisi ile hizmet veriyoruz” diye konuştu.

CEP TELEFONUNDAN SİPARİŞ…

Tüketicilerin ihtiyaçları doğrultusunda mobil iletişim alanında hizmet vermek üzere hepsiburada.com’un bir kuruluşu olan hepsi express ile anlaşma sağladıklarını da vurgulayan Başkan Aktaş, “15 Ekimden itibaren mobil olarak tüketicilerimizin istedikleri her yerde cep telefonundan sipariş vermesine olanak sağlandı. İhracat anlamında yeni pazar arayışımızı sürdürüyoruz. Bu anlamda Birleşik Arap Emirlikleri ile geçtiğimiz günlerde imzaladığımız sözleşme çerçevesinde Bursasu, ‘medrar’ markası ile körfez ülkelerinde satılmaya başlanacak. Yine Almanya merkezli olarak Avrupa’da ürünlerimiz satılıyor. Bütün bu çalışmalarımızla ülke ekonomisine katkı koyarken yarattığımız değeri, diğer ülkelere taşıyarak Bursa’yı ve Bursasu’yu dünya markası haline getirmeye çalışıyoruz” diye konuştu. Jeotermal A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bektaş da hem yaptıkları çalışmaları hem de 2022 hedeflerini anlattı.

İLK 3 MARKA ARASINDA…. 

Su fabrikasını kente kazandıran geçmiş dönem Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye teşekkür eden Başkan Aktaş, “Pandemi koşullarının devam etmesi, dünyada ve Türkiye’de yaşanan hammadde temini problemlerine rağmen 2021 yılı ilk 9 aylık üretim miktarımız 5 milyon koliyi aşmış durumda. 2020 yılı sonu itibariyle yeni kaynak ve yeni marka Bursasu ile yeni bir hamle başlatıldı. Türkiye’nin damak tadına daha uygun 1991 metre yükseklikten gelen yeni kaynak suyumuz “doğallığın adı zirvenin tadı” sloganıyla piyasaya sürüldü. 2020 yılına kadar aylık ortalama 80 bin koli olarak seyreden Bursa merkezdeki pet su ürünleri satışı, 2020 yılında ortalama 160 bin koliye, 2021 yılında yüzde 75’lik artışla 280 binkoliye yükseltildi. Bu rakamla Bursasu, Bursa’da en çok satılan ilk 3 marka arasına girdi” ifadelerini kullandı.