Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Arşivimizi açıp baktık… 26 Aralık 2022 günü, “Bursa’da ilk sanayi bölgesi tartışması: Soğuksu’daki OSB’nin yeri yanlış mı?” başlığıyla, İMO’nun efsane Başkanı Necati Şahin’in ilk kez gündeme gelen kaygılarını aktardık.
Şu bilgiyi vermişti:
“2020 ve 2040 Çevre Düzeni Planı’nda tarım ve orman alanı planlanmış, ama TOKİ 1 milyon 856 bin metrekaresi orman alanı olmak üzere, toplam 2 milyon 497 bin metrekare alanı imar planı olmadan iktisap etti.”
Şuna dikkat çekmişti:
Yeri de tarif etmişti:
“Hızlı tren hattı kuzeyinden, planlanan Bursa-Ankara Otoyolu güneyinden geçiyor. Gölbaşı Göleti’ne de 7.5 kilometre.”
Kaygısı şuydu:
“Sanayi ve sanayiciye karşı değiliz, ama toprak üretimi olmayan tek varlık. Sanayi bölgeleri kanun, yönetmelik ve planlama ilkelerine uygun olarak şeffaf şekilde, kent dinamiklerinin katılımcı anlayışıyla tespit edilmeli.”
Sonraki süreçte…
Çevre Düzeni Planı Değişikliği 16 Kasım 2023’te Çevre Şehircilik Bakanlığı tarafından askıya çıkarıldı, ama 29 Kasım 2023’te indirildi. 22 Nisan 2024’te ise; aceleyle yeniden askıya çıkarıldı.
Şimdilerde…
“Bursa’nın doğusuna ve batısına 2 yeni KOBİ OSB” müjdeli seçim sonrası; otoyol, havaalanı, hızlı tren güzergahları arasında stratejik konumdaki yeni OSB tartışmaları Bursa gündeminde.
İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şubesi Başkanı Atilla Erdem ve Atatürkçü Düşünce Derneği Bursa Şubesi Başkanı Gürhan Akdoğan’ın tarım toprakları ana temalı değerlendirmelerini dikkatle okuduk.
Bursa için sanayi elbette vazgeçilmez, ama yerlerinin doğru belirlenmesi çok daha kritik.
Bursa’nın en zor sınavı da bu.
Umarız…
Kenti temsil eden siyasiler, daha doğru yer için bu duyarlılığa destek olurlar.
Çünkü, başka Bursa yok.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…