Özdal, yazısında şu bilgileri paylaştı:
Geçen hafta Eğitim-Bir-Sen 1 No’lu Şube Başkanı Ramazan Acar’ın verdiği raporda son derece sarsıcı veriler okudum.
140 sayfalık raporun bölümlerini yeri geldikçe paylaşacağım.
Nitekim rapor, eğitimde geldiğimiz nokta bakımından belge niteliği taşıyor.
Eğitim-Bir-Sen raporunun “Ortaöğretimde farklı okullarda kaç öğrenci vardır?” başlıklı bölümüyle başlayalım.
Raporun bu bölümü, 2011 ile 2020 yılları arasında okul türüne göre ortaöğretimde toplam öğrenci sayılarında yaşanan değişimi gösteriyor.
Buna göre mesleki ve teknik ortaöğretimde 2011 yılında 1 milyon 821 bin 975 olan öğrenci sayısı 2020’de 1 milyon 731 bin 556’ya geriliyor.
Yani 9 yılda öğrenci sayısı 1 milyon 254 bin artmasına rağmen, mesleki ve teknik öğrenci sayısı azalmış.
Peki öğrenciler daha çok nereye gitmişler?
Ağırlıklı olarak imam-hatip okullarına…
Nitekim din öğretiminde 2011 yılında 268 bin 245 olan öğrenci sayısı 2020 yılında 666 bin 963 olarak kayıtlara geçti.
9 yılda din öğretimi alan öğrenci sayısında yaklaşık 400 bin artış olmuş.
Yani dindar nesil hedefi tutturulmuş görünüyor.
Özel okula gidenlerin sayısı 2 kat artmış
Özel ilköğretim ve ortaöğretim kademelerindeki öğrenci sayılarının değişimi incelendiğinde ise 2011 yılında ilköğretim kademesinde 286 bin 972, ortaöğretim kademesinde 138 bin 164 olan öğrenci sayıları 2020’de sırasıyla 581 bin 123 ve 535 bin 964 olarak gerçekleşmiş.
Özellikle özel ortaöğretimdeki öğrenci sayısının hızla arttığını görüyoruz bu tabloda.
Bir başka çarpıcı istatistik de şu:
2011 yılında özel öğretim kurumlarındaki öğrencilerin toplam öğrenci sayısındaki payı yüzde 3,2 iken 2020 yılında yüzde 7,2 olarak gerçekleşiyor.
Bir başka ifadeyle özel öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısındaki oranı 2 kattan fazla artmış.
Eğitim-Bir-Sen’in raporunu 1 cümleyle özetlersek…
Son 10 yılda hem din öğrenimi gören öğrenci sayısı hem de özel öğrenim gören öğrenci sayısında ciddi bir artış var.