Bursa’da bu nasıl okul? Öğrenci yok, öğretmen yok, müdür var!
Bursa İnegöl’de bulunan Kurşunlu İmam Hatip Ortaokulu tam anlamıyla öğrencisiz kaldı.
Son bir yıldır öğrencisiz ve öğretmensiz olan okulda yalnızca müdür bulunuyor. Bir yıldır boş olan bu okula Milli Eğitim Bakanlığı, müdür görevlendirerek devletin kasasından maaş ödüyor.
Konuyu gündeme taşıyan Eğitim-İş Şube Başkanı Yeliz Toy, çok sayıda öğretmen ve okul yöneticisi ihtiyacı olan Bursa’da bir okul müdürünün 1 yıl boyunca boş okulda yöneticiliğe devam etmesinin izah edilemez bir durum olduğunu söyledi.
Bursa ‘nın Türkiye’ de en çok derslik ihtiyacı olan iller arasında en üst sıralarda yer aldığına dikkat çeken Toy, “Kalabalık sınıflar nedeniyle acil 5 bin derslik ihtiyacı olduğu gerçeği ortadayken bir okul binasının boş olarak bekletilmesi açık bir şekilde kamu kaynaklarını verimsiz harcamak ve görevi kötüye kullanmaktır. Bir yandan sözde tasarruf tedbirleri açıklanırken diğer yandan kamu binalarında ve kamu görevlilerinde yaşanan bu israf büyük bir çelişkidir. Tercih edilmediği halde boş bir şekilde öğrenci bekleyen bu İmam Hatip binası acilen dönüştürülerek okul bekleyen öğrencilerin kullanımına açılmalıdır” dedi.
“İŞTE LAİK EĞİTİMDEN VAZGEÇMENİN BEDELİ”…
Acil derslik ihtiyacının her geçen gün arttığı Bursa’da yeni derslikler yapmaktan uzak yöneticilerin, bir eğitim binasının atıl vaziyette kalmasına göz yumduğunu kaydeden Toy, “Bu durum, yalnızca işbilmezlik ve planlama hatasıyla açıklanamaz. Devletin tüm olanaklarının seferber edildiği bu okullar, eğitim sisteminin kara deliğine dönüşmüştür. Normal şartlarda öğrencisi ve öğretmeni bulunmadığı için kapatılacak olan bir okul, ‘imam hatip’ okulu olduğu için mi kapatılmıyor? Bugün okullar, asıl varolma nedenleri olan öğrencilerini kaybederken, boş sıralar arasında yalnız müdürler dolaşıyor. İşte laik eğitimden vazgeçmenin bedeli bu tablodadır. Ülkeyi geleceğe taşıyacak olan zihinler kaderine terk edilirken sessiz kalamayız. Gereksinim ve talep kriterlerine aldırmadan açılan, ancak başarı oranı yükseltilemeyen ihtiyaç ve talep fazlası imam hatip okulları bir an önce diğer okul türlerine dönüştürülmeli; nitelikli, bilimsel eğitim öğrencilerimizle, atama bekleyen öğretmenlerimiz de öğrencilerine kavuşturulmalıdır” dedi.