Avrupa Komisyonu tarafından Avrupa’daki okullar ile işbirliğini yaygınlaştırmak için hazırlanan ‘eTwinning Topluluğu’ projesi, eğitimde sınırları kaldırıyor. 2005 yılında Avrupa Komisyonu’nun öğrenme programı olarak başlatılan ve 8 yıldır AB’nin eğitim, öğretim, gençlik ve spor programı olan Erasmus’a entegre edilen eTwinning; özellikle eğitim camiası arasında iletişimi, işbirliğini ve paylaşımı artırmak için platform sunuyor. Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullarda çalışan müdürlere, öğretmenlere ve öğrencileri kapsayan bu platform, Türkiye’de de aktif olarak kullanılıyor.
SOKRATES’İN ARATE’SİNDEN GÜNÜMÜZE İZDÜŞÜMLERİ
Bursa’da Ertuğrul Gazi Anadolu Lisesi, Mudanya AİHL Fen ve Sosyal Bilimler-Spor Proje Okulu, Mudanya Dörtçelik Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin üstlendiği ‘‘Sokrates’in Aratesinden Günümüze İzdüşümleri” projesi başlatıldı. Okulların ortak katılımı ile 4 öğretmen ve 30 öğrenci tarafından yürüten projenin kurucuları arasında Atatürk Üniversitesi mezunu öğretmen grubu da yer alıyor. Eda Sapmaz Durmaz, Rabia Kılıç, Serpil Zeren ve İlker Çelik tarafından geliştirilen proje; öğrencilere eleştirel düşünme ve tartışma becerileri kazandırmayı önceliyor. Ayrıca gençleri düşünmeye, araştırmaya, tartışmaya ve fikirler oluşturmaya, sorgulamaya yönlendiren projeyle; bireyler insani-toplumsal ve etik-ahlaki sorumluluk taşımaya da teşvik edilecek.
KÖTÜLÜĞÜN KAYNAĞI BİLGİSİZLİK
Sokrates’e göre erdemin bilgi olduğu ve hiç kimsenin bilerek kötülük yapmayacağı argümanına dikkat çekilen proje, öğrencilere bakış açılarını değiştirebilmeyi de öğretecek. Kötülüğün bilgisizlikten kaynaklandığı savıyla düşünülen ahlak ile yaşanan ahlak arasındaki makasın daha fazla açılmaması amacını taşıyan projede, Sokrates’in kullandığı ‘doğurt’ma yöntemiyle gençler arasında yeni bilgilerin doğmasına da katkı sağlanacak. Proje sayesinde Arate’nin ‘gerçek bilgisi’ne, gençlerin farklı kültürlerde olduğu gibi duyarak değil sorgulayarak ulaşmaları hedeflenecek.