Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal, pandemi nedeniyle büyük sıkıntı yaşayan Bursa turizmini yeniden canlandırmak için atılan adımları bugünkü köşesine taşıdı…
Özdal, yazısında şu bilgileri verdi:
Bu veriler ne anlama geliyor?
Turizm sektörü can çekişiyor değil mi?
Antalya gibi güney illerimize ağırlıklı olarak Avrupalı turistler gelirken, Bursa’yı Avrupa’dan günübirlik turistler ziyaret ediyor ancak kentimize daha çok Ortadoğu ülkelerinden turistler geliyor.
Fransa bir ay kapandı, onlardan umut yok.
İngiliz tur operatörleri, ağustostan önce Türkiye’ye gelemeyiz diyorlarmış.
Ortadoğu ülkelerinde yaprak kımıldamıyor.
Yani Bursalı turizmciler bu yıldan da umutlu değiller.
Ancak enseyi karartmayalım umut verici gelişmeler de var.
İl Kültür Turizm Müdürlüğü ve Turizm Geliştirme Ajansı işbirliğiyle hayata geçen bir proje var.
Çeşitli ülkelerden acente sahipleri Bursa’da ağırlanarak kentimizin tanıtımı yapılıyor.
Böylece ülkelerine dönen acente sahipleri, Bursa’nın turizmini pazarlıyorlar.
Özbekistan, Kırgızistan, Kazakistan’dan gelen acente sahipleri ülkelerinden potansiyel yaratmak için Bursa’dalar.
Bu arada pandemi süreci boyunca yapılan tanıtımlar meyve vermeye başlamış.
Öyle ki Mısır, Rusya, Pakistan ve Hindistan’dan talepler gelmeye başlamış.
Bu ülkelerin vatandaşları, geçmiş yıllarda Bursa’yı tercih etmiyorlardı.
Her kriz çözümleriyle birlikte gelir.
Evet turizmdeki tablo hiç de iç açıcı değil ancak farklı pazarlara yönelerek, krizin etkileri azaltılabilir.
Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…