Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
İş yaşamını… Makine Mühendisi olarak Oyak Renault’ta geçirdi. Sektörün yanı sıra, özel ilgi alanı hep ulaşım oldu.
Bir dönem…
TMMOB İKK Sekreteri olarak ulaşım sorunlarının çözümü için kafa yordu, önerilerini kamuoyuyla paylaştı.
Yaşadığımız kent Bursa üzerine düşünmeye, kronik sorunlara çözüm üretmeye, özellikle de trafik konusunda öneriler geliştirmeye devam ediyor.
Nitekim…
Sohbet ederken, Bursa trafiği için kaotik sorun olarak yıllardır büyüyen bir konuya dikkat çekti.
Söze…
“Okulların açılmasına az kaldı. Ders ziliyle birlikte servis araçları da yollara çıkacaklar” diye başlayıp şunu söyledi:
“Elimde 2018 yılı envanteri var. Buradaki verilere göre Bursa’da S plaka sahibi 6 bin 025 servis aracı var. Şu an 7 bini bulmuştur.”
Çarpıcı bir hesap yaptı:
“Bir aracın boyu 8 metre olsa, 7 bin aracın boyu toplam 56 bin metre. Yani, 7 bin araç peş peşe dizilse 56 kilometre uzunluğa ulaşır. Bursa merkezden Orhangazi 55 kilometre. Servis araçlarının toplam uzunluğu Orhangazi’yi de geçiyor.”
Ardından…
“Bu ürkütücü bir tablo” dedi ve ekledi:
“Bu kadar servis aracının şehir trafiğinde dolaştığını düşünürsek, trafik sorununun bu şekilde iyileşme şansının mümkün olmadığını görürüz.”
Gördüğü şu:
“Bizim kent içi ulaşımımızı kesintisiz, konforlu, güvenli ve ekonomik toplu ulaşım haline getirmemiz lazım. Aksi halde, nüfus artışına bağlı olarak servis araçları sayısı da her yıl artmaya devam edecek.”
Bakışı şu:
“Vatandaş evinden çıktıktan sonra 500-600 metre yürüyüp toplu taşımaya ulaşabilirse, gideceği yere toplu taşımayla gidebilirse minibüs ya da otobüs kullanma ihtiyacı kalmaz.”
Ardından da Bursa için özel çağrı yaptı:
“Toplu ulaşım kolaylaşmazsa özel araç ya da servisler devam eder. Önce servis sayısı artışını durdurmalıyız. Sonra da toplu ulaşımı yaygınlaştırarak azaltma yollarını aramalıyız.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…