Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Hafta içinde… AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan, Bursa milletvekilleri Osman Mesten ve Atilla Ödünç ile Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, BTSO Başkanı İbrahim Burkay ulaşım yatırımları ve Bursa’nın beklentilerini Ulaştırma Bakanı Adil Karaismalioğlu ile görüştüler.
Görüşmeden…
Çünkü…
Sanayi bölgelerine giren ya da çıkan TIR ve kamyonlar otoyola ulaşırken kent içi kavşakları kullandıkları için kent trafiğini etkiliyorlar.
Örneğin…
Bursa OSB ve Nilüfer OSB kamyonları Geçit’ten Çevre Yolu’na ulaşırken Korupark önündeki kavşak ve Mudanya Yolu’nun bu bölümü sıkışıyor.
İşte…
Bu soruna, NOSAB ve NİLSİAD kurucu başkanı Sanayici Yalçın Aras’tan farklı bir öneri geldi.
5 yıl önce…
Şehir Hastanesi Kavşağı’nı 2 OSB ulaşımı için öneren Aras, gelinen noktada “Orada artık ambulanslar ve küçük araçlar var” deyip önerisini geliştirdi.
O da şu:
“TIR’lar Bursa OSB ve Nilüfer OSB yanı sıra Kayapa-Hasanağa Bölgesi ve Beşevler Küçük Sanayi’ye ulaşmak için Geçit’te Çevre Yolu’ndan çıkıp Korupark Kavşağı’nı kullanıyorlar. Şehir Hastanesi ile Hal arasına yeni bir kavşak tüm bu bölgelere ulaşımı kent trafiğini etkilemeden sağlar.”
Şunu vurguladı:
“Aslında burada bir yol var. Hal-Şehir Hastanesi arasına yapılacak yeni kavşak bu yolu by-pass yolu haline getirir.”
Düşüncesi de şu:
“Otoyoldan gelen TIR’lar bu by-pass yolundan NOSAB’ın en alt caddesine bağlanır. Buradan da isteyen OSB’lere, isteyen Hipodrom önünden Küçük Sanayi ve Hasanağa-Kayapa bölgesine ulaşır.”
Açıkçası…
Ulaştırma Bakanlığı umursamasa da, kent için kafa yoran sanayiciden üzerinde çalışılması gereken bir öneri.
Bizden duyurması.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…