Aydın, kendisine gelen okur mesajını köşesinde şöyle paylaştı:
Sabah akşam sürekli kent trafiğinde olanlar için Bursa’da bu sorun daha sık konuşulmaya başlanacak.
Zira, pik saatlerin dışında bile ana arterlerde yaşanan sıkışma zaman darlığı yaşayanlar için büyük sorun teşkil ediyor.
Önceki gün bu sütunlardan onca yatırıma rağmen kent trafiğinin taksimat noktası haline gelen Acemler’in ne zaman rahatlayacağına dair bir yazı kaleme almıştık.
Eksik olmasın, bu kent için kafa yoran hemşerilerimizden de zaman zaman öneriler alıyoruz.
Elektronik postamıza bu kez, şehrin bir ucundan diğer ucuna üç yıldır her gün sabah-akşam servis çeken bir okurumuz öneriler göndermiş.
Elbette, her şeyi uzmanlar düşünecek değil. Bu sıkıntıyı çekenlerin önerilerine de kulak vermekte fayda var.
Fikret Bayram adlı okurumuz neler öneriyor;
“Metropolleşen Bursa artık tüneller ve kent estetiğini bozmayacak çok katlı kavşaklar inşa etmek zorundadır. Örnek, yakın çevre yolundan gelen araçlar, yol askıya alınıp hiç Acemler’e girmeden Mudanya kavşağına gelmeli, oradan çatallaşıp bir yönü Mudanya yoluna bir yönü İzmir yolunda Orhaneli kavşağını da geçerek bağlanmalı. Aynı şekilde Mudanya yolundan ve İzmir yolundan gelen araçlar Acemler’e gelmeden askıya alınarak, direkt BUSKİ’nin arkasından yakın çevre yoluna bağlanmalıdır.”
Büyükşehir Belediyesi’nin böyle bir düşüncesi var ama uygulamanın zaman aldığını ve çok kaynak gerektirdiğini hatırlıyoruz.
Okurumuz bakın devamla önerilerini şöyle sıralıyor;
“Çelebi Mehmet Bulvarı, Soğanlı, Çiftehavuzlar kavşağında yapılan ve çok yararlı olan akıllı kavşak çalışması ortadaki yeşil alanı kaldırarak daha çok araç geçmesini sağladı. Aynı çalışma, bulvar boyunca tüm kavşaklarda yapılmalı, ortalardaki tüm yeşil alan kaldırılmalı, ışıkla daha çok araçların geçmesi sağlanmalıdır.”
Çatalfırın köprüsüne ‘yıkılsın’ teklifi
Okur Bayram bakınız önerilerinde Çatalfırın’daki köprünün de işlevsiz hale geldiğini anlatıyor:
“Atatürk, Altıparmak caddeleri cephe sağlıklaştırma projeleri yapılırken Cumhuriyet Caddesi trafiğe kapatıldığı için Çatalfırın’daki kent estetiğini mahveden ama zamanında zaruretten yapılan köprünün artık hiç bir fonksiyonu kalmadığı için kalkması gerekir. Yol tek yön olmalı ve Şehreküstü meydanındaki orta yeşil alan Osmangazi heykeli meydana kaydırılarak genişletilmelidir.”
Okurumuzun kentin doğusundaki sıkışıklık için de çözüm teklifleri var.
“Yüksek İhtisas kavşağı, Otosansit ve Gürsu kavşaklarının rahatlayabilmesi için Gürsu, Kestel ve Barakfakih sanayilerine arkadan ulaşım sağlayabilme adına alternatif yol açılmalıdır. Ayrıca vatandaş davranışı açısından aynı saatlerde aynı yollarda bulunmamıza rağmen bazen trafik yüzde 30’lara kadar varan sıkışıklık veya serbestlik oluşuyor. Demek ki, mecbur kalınca toplu ulaşım kullanıyoruz. Keşke toplu ulaşıma daha fazla önem versek.”
Okurun son bir önerisi de şu.
Pik saatlerde, örneğin; sabah 07.00-10.00, akşam da 16.00-20.00 arasında özel plakalı araçlara tek çift plaka uygulamasını istiyor.
Şehrin yollarını çok sık kullananların çözüm önerileri yabana atılmamalı. Bazen uzmanın, mühendisin görmediği şeyler de olabilir.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…