Olay Gazetesi Bursa

Bursa Medical Park Hastanesi’nde fatura oyunu!

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal, Medical Park Hastanesi'nde yaşanan bir olayı bugünkü köşesine taşıdı...

Özdal, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Bir yakınım Medical Park isimli hastanede anjiyo olmak gibi büyük bir yanlış yaptı.

Önce anjiyo fiyatı verildi.

Anjiyo işlemi sürerken stent değişimi yapılacağı  söylendi.

Hasta taburcu edilirken de yaklaşık 7 kat fazla ücret talep edildi.

Hasta da hiç itiraz etmeden parasını ödedi.

Ancak hastanın, yapılan işlemin faturasını ısrarla istemesine rağmen  günlerce alamaması bende kuşku uyandırdı.

Fatura istemek için bir yetkili aranıyor ancak ne mümkün.

Bursa Medical Park’ın dahili numaraları yanıt vermiyor ve çağrı merkezine yönlendiriliyorsunuz.

Çağrı merkezindeki kişi sizi Bursa’ya yönlendiriyor ancak verdikleri numara yine yanıt vermiyor.

Ardından  hasta haklarına bakan birimin dahili numarası veriliyor ancak o telefon da yanıt vermiyor.

Tüm bunlar olurken telefonunuza şöyle bir SMS geliyor:

Sayın misafirimiz 27 12 2021 tarihli talebiniz alınmıştır. Mesai saatleri içerisinde 4 saatten kısa bir sürede talebiniz karşılanacaktır. Sağlıklı günler dileriz.”

Kaç 4 saat?

SMS’in üzerinden günler geçmesine rağmen, bir Allah’ın kulu geri dönüş yapmıyor.

Uzun uğraşlardan sonra Bursa’dan bir yetkiliye ulaşılıyor.

Medical Park Bursa’nın, Metin Arslan isimli bir genel müdürü varmış.

Kendisine, hastanın faturasını bir türlü alamadığı iletiliyor.

“Operasyonel bir sorun vardır” şeklinde, izaha muhtaç bir gerekçe imal edip, faturanın verileceğini söylüyor Metin Arslan.

Birkaç gün geçiyor  ancak fatura yine gelmiyor.

Metin Arslan ile yeniden irtibata geçiliyor.

Ancak Arslan, “Faturanız birkaç gün içinde gelecek dedik ya” anlamına gelecek son derece kaba bir şekilde  yanıt veriyor.

Oysa yaklaşık 1 ay önce gerçekleşmiş bir işlemin faturasının geciktirilmesinin hiçbir haklı gerekçesi olamaz.

Çünkü parası ödenmiş bir işlemin faturasını vakit kaybetmeden kesmen gerekir, kurumsal bir firmaysan eğer!

Medicalpark Bursa Genel Müdürü Metin Arslan.

Metin Arslan’a fatura gelmeyecekse  hastanenin vergi dairesine şikayet edileceği bildirildikten sadece birkaç dakika sonra bir Medical Park personeli hastaya ulaşıyor ve IBAN numarası istiyor.

“Nasıl yani?” dediğinizi duyar gibiyim

Çünkü hasta para değil, sadece faturasını istemiştir.

Ancak hastane yetkilileri, hasta ve hasta yakınının ısrarlı fatura talebinden sonra,  ücretin yarısını iade  ediyor, faturayla birlikte.

Yani hastane, hastadan yaklaşık 1 kat fazla para almıştır!

Hasta neden para iadesi yapıldığını sorduğunda ise şu yanıt geliyor:

“Efendim yanlışlık yapmışız. Biz de insanız değil mi?

Ne yanlışlığı yahu?

Altı üstü bir stent değişimi ücreti bu, Türkiye’nin enflasyon verilerini hesaplamıyorsunuz ya.

Ayrıca ısrarla fatura istenmeseydi ‘yanlış hesaplama’ ortaya çıkmayacak ve hasta fazla para ödemiş  olacaktı.

Bunları, özel hastanelerden hizmet alacak olanların çok dikkatli olmaları için yazdım.

Öncelikle acı sürprizlerle karşılaşmak istemiyorsanız ücreti baştan konuşun ve taburcu olurken mutlaka fatura isteyin.

Hatta faturanızı aldıktan sonra SGK’ya incelettirin.

Çünkü SGK arşivleri, özel hastanelere kesilen ceza kayıtlarıyla dolu!

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal’ın yazısının tamamı için tıklayın…