Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Hafta içinde… Sağlık camiasından dostlarla sohbet ederken, hastane randevuları sıkıntısı gündeme geldi.
Bazı kamu hastanelerinde randevu verilemediği, ya da uzun süreli randevu verildiği sıkıntılarını aktarınca şunu söylediler:
“Bazı sığınmacılar sağlık sisteminden sağladıkları bazı kolaylıkları istismar ediyorlar.”
Şu ilgimizi çekti:
“Vatandaşımız merkezi sistemi arayıp randevu alamayınca bırakıyor. Oysa sığınmacılar organize randevu başvurusu yapıyorlar. Bir kişi sistemi sürekli arayıp çok sayıda kişi adına randevu alıyor.”
Rakam çarpıcı:
“Sığınmacı randevuları Şehir Hastanesi’nde yüzde 30’u buluyor. İhtisas’ta yüzde 50’yi aşıyor, bazı polikliniklerde yüzde 70’e ulaşıyor.”
Çare şu:
“Hastaneler elbette ayırım yapmaz. Fakat sığınmacı sayısından çok randevu var. Kota uygulaması bu yığılmayı önler.”