Olay Gazetesi Bursa

‘Bursa eğitimi hallaç pamuğu’

Türk Eğitim-Sen 2 No'lu Şube Başkanı Selçuk Türkoğlu, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılının bugün sona erecek olan birinci dönemi değerlendirdi. Bursa mili eğitiminin sorunlar yumağı içinde boğuştuğunu vurgulayan Türkoğlu, “2016-2017 eğitim öğretim yılı 1.döne

SEYİT GÜNDOĞAN

Türk Eğitim-Sen 2 No’lu Şube Başkanı Selçuk Türkoğlu, bugün Bursa’da bin 400 eğitim kurumunda 550 bin öğrenci ve 30 bin eğitim çalışanın sorunlar içinde yarı yıl tatiline gireceğini söyledi. Sendika binasında düzenlenen toplantıda konuşan Türkoğlu, “Karne başarının tek göstergesi değil. Karne, aslında velinin eğitim öğretim çağındaki çocuğu ile ne kadar ilgilendiğinin de bir göstergesidir.  Eğitim öğretim boyunca çocukla ve okulla ilgilenilmeyip, yalnızca karne üzerinden değerlendirme yapmak sağlıklı bir yaklaşım değildir. Karne günlerinin korkulu rüya olmasında, karneyi başarının tek göstergesi kabul etmesinde önemli rol oynuyor. Öncelikle soğukkanlı ve sakin olunmalı. Ailenin karneyi değerlendirirken takınacağı tavrın, çocuğun daha sonraki okul başarısını etkileyeceği unutulmamalı” diye konuştu. 

“BURSA’DA YANDAŞ RUHU HAKİM”

Bursa’da bin 300’e yakın öğretmenin FETÖ soruşturması kapsamında meslekten atıldığını, 300 civarında öğretmenin ise açıkta beklediğini kaydeden Türkoğlu, 2 bine yakın öğretmen açığının bulunduğunu ifade etti. Türkoğlu, 15 Temmuz badiresinden sonra iktidar ve muhalefet partilerinin ve Cumhurbaşkanının birlik, beraberlik, liyakat temalı pek çok açıklamalarına karşın hala Bursa’da yandaş ruhunun hakim olduğunu belirterek, kendinden olmayanı ötekileştirme ve yok saymaların sürdüğünü söyledi. 

“BURSA EĞİTİMDE BAŞARISIZ”

TEOG sınavları dahil Bursa’da eğitim alanında herhangi bir başarı söz konusu olmadığının altını çizen Türkoğlu, “Bununla birlikte son yıllarda Türkiye’de özel okullaşma oranı yüzde 13’ün üzerine çıktı. OECD’de ortalaması yüzde 17 civarındayken, Bursa’da ise bu oran yalnızca Nilüfer ilçesinde yüzde 40’lara yaklaştı. Bu durum aslında eğitim de fırsat eğitliğinin ruhuna Fatiha demektir. Sınav odaklı eğitimimiz ve ihtiyaca cevap veremeyen kısıtlı, yüksek öğretim imkanları yüzünden şimdi ise ancak parası olanın iyi eğitim alabildiği bir sistem haline dönüştü. Bırakınız özel ile devlet farkını devlet okulları arasında dahi bölgesel farklılık tavan yapmış. Bursa’nın bir tarafı Bangladeş bir tarafı ise Belçika standartları görüntüsü vermektedir” dedi.