Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Kentimizi turizm değerleriyle öne çıkarmaya dönük projeleriyle bildiğimiz Bursa Büyükşehir Belediyesi‘nin önderliğinde, İstanbul’daki 27.Doğu Akdeniz Turizm ve Seyahat Fuarı EMİTT‘e Bursa’nın adeta çıkarma yaptığını gördük.
Dün bizim de izlediğimiz fuarda Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği’nin açtığı standa
İznik Belediyesi‘nin ayrı açtığı stantta ise ilçenin turizm değerleri ön plana çıkarılmış.
Orhaneli, Harmancık, Orhangazi, Mustafakemalpaşa, Nilüfer, Gürsu, İnegöl ve Mudanya belediyelerimiz de Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği‘nin standında yer almışlar. Şehrimizin özel turizm işletmelerinin de fuarda yerli yabancı acentelerle bağlantılar kurduklarını gördük.
Bu yıl 34 ülke ve 200 dolayında yabancı turizm acentesi de fuarda turizm işletmeleriyle iş bağlantısı görüşmeleri yaptılar.
Doğrusu, fuara katılan işletmeleri gördükçe, sektörün ne kadar büyüdüğünü, ülkenin bugün 56 milyonu bulan turist sayısına ulaşmasına büyük katkı yaptığını bizzat fark ettik.
Fuarda GÜMTOB ve TÜRSAB Temsilciliği ile Bursa Rehberler Odası gibi yerel turizm örgütlerinin temsilcileri de gözümüze ilişti.
Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği sektörü toplayıp öncülük ediyor
Fuarda Büyükşehir Belediyesi Dış İlişkiler ve Turizm Daire Başkanı, Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği Müdürü Abdülkerim Baştürk ile de konuştuk.
Bursa‘daki turizm sektö
Özellikle, yurtdışındaki temasların Bursa‘daki turizm firmalarına sağladığı avantajın da farkındayız. Birlik Müdürü Baştürk, Bursa‘nın 17 ilçesinin turizm zenginlikleriyle öne çıkarmak ve sektörü sürekli bir araya getirmek için çalıştıklarını anlattı. Baştürk, kentin merkezi ve ilçelerinde bu amaçla çalışmalar yürüttüklerini, Dağ ilçelerinin kırsal turizmle canlandırmak için de büyük bir potansiyele sahip olduklarını vurguladı. Orhaneli‘deki raftingi Keles‘te de başlatacaklarını ve bu sporun yurtdışından büyük rağbet gördüğünü söyledi.
İznik‘teki batık kilise ile saklı kalmış Uludağ manastırlarını da öne çıkaracaklarını kaydeden Baştürk, tüm çabalarının Bursa‘ya daha fazla turist getirmek ve tanıtmak olduğunun da altını çizdi.
Baştürk, artık turizm fuarcılığının da cazibesini yitirdiğini, gelişen dijital teknolojilerle insanların tatil yerlerini kendilerinin belirlediklerini de sözlerine ekledi.
Olay Gazetesi Yazarı İhsan Aydın’ın yazısının tamamı için tıklayın…