Yılmaz, gelişmeleri şu ifadelerle aktardı:
İlk olarak… 2023 hedefiyle hazırlıklara başlandığını 14 Şubat 2011 günü bu sütunlardan büyük bir heyecanla duyurduk.
Hızla da…
Güzergah belirlendi, ÇED raporları alındı, projesi yapıldı. Hatta, ilk etap Ankara’dan başlayıp Sivrihisar’da Ankara-İzmir Otoyolu Kavşağı’na geldi.
Sonrasında…
Ardından…
İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu ile birleştikten sonra, Karacabey-Çanakkale bağlantısıyla Çanakkale Köprüsü’ne bağlanacak ve Avrupa’ya uzanacaktı.
Ankara’ya en uzak kent Bursa’yı otoyolla 2-2.5 saatte başkente ulaştıracak 230 kilometrelik otoyolu yine bu sütunlarda Anadolu Otoyolu olarak adlandırdık.
Dönemin Karayolları 14. Bölge Müdürü Turgay Mesci de katıldığı bölge müdürleri toplantılarında bu adı kullandı.
2014’te…
İhale beklenirken AK Parti’nin Kızılcahamam Kampı’nda dönemin Bursa milletvekilleri dönemin Ulaştırma Bakanı olan Lütfi Elvan’la görüşüp “2023’ü beklemeden bir an önce başlamasını” istediler, o da söz verdi.
Ne var ki…
2018 yılında yaşanan ekonomik sıkıntı nedeniyle tasarruf önlemlerine takılıp askıya alınınca unutulup gitti, adını bile kaptırdı.
İşte…
Geçtiğimiz günlerde Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yaptığı bir açıklama tüm bunları anımsamamıza yol açtı.
Açıklamasında…
“Hayata geçirilecek doğudan batıya, kuzeyden güneye Türkiye’de ulaşımı kolaylaştırması hedefleniyor” diyen Karaismailoğlu, yeni dönem olarak 2053 hedefli 18 otoyol projesi sıraladı.
Listede…
2011’de Bursa’yı heyecanlandıran Ankara Otoyolu’nu, Sivrihisar-Bursa Otoyolu olarak 2053’e kadar bitirilecek stratejik projeler arasında gördük.
Şaşırtıcı olan şu:
2014’te projesi hazırlanan ve ihalesi beklenen proje 2053’e nasıl kaldı?