Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Önce… Bir durum tespitinde yarar var. Bursa’yı Büyütenler bir yerel gazetenin reklam ağılıklı eki hiç olmadı. Aksine, Olay’ın gelenekselleşen yayını, kent kültürü adına Bursa’nın dönüşümünü ve değişimini anlatan bir belgesel.
Zaten…
Olay okurları her yıl bu dergiyi bekliyorlar ve alıp kitaplıklarına koyuyorlar.
Bu yıl da…
Bu dergiye…
Köksal Gökbaşı, Yursevil Arık, Ferit Gücüyener, Mehtap Ermiş, İzzet Eğin, Ebru Bozkurt Narin, Mehmet Şeker de alışılmış dışı reklam yönetmenliğiyle katkı koydular.
İşte…
Aylarca süren sabırlı ve titiz çalışmayla ortaya çıkan Bursa’yı Büyütenler’in yeni sayısı hedef konusunu, Yayın Yönetmeni Nahit Kayabaşı şöyle anlatıyor:
“Bursa’nın son 100 yıllık geçmişine, yani Cumhuriyet’in ilanından günümüze uzanan dönemine baktığımızda, inanılmaz bir mekansal dönüşüm görürüz.”
O dönüşümü tarif ediyor:
“Olağandışı, hüzün verici, ürpertici bir dönüşümdür bu. Başka bir deyişle, hazin bir öykü. Batı kökenli modernizmin öykünmeci uygulamalarının Osmanlı’nın ilk şehircilik deneyimi Bursa’yı nasıl yuttuğunun öyküsü.”
Şu söylediğine aynen katılıyoruz:
“1970’lere kadar kuruluş çağının havasını, iki katmanlı harika dokusunu az çok koruyabilen Bursa gitmiş, yerine görgüsüz, kural tanımaz azgın betonlaşmanın örneği Bursa gelmiştir.”
Tartışmasız…
Türkiye’nin ilk Organize Sanayi Bölgesi’nin Bursa’da kurulması; ilk aşamada devere ve dokuma tazgahından tekstile geçişi, ikinci aşamada Tofaş Oyak Renault fabrikalarıyla otomotive geçişi getirdi.
Şimdi…
TEKNOSAB ile birlikte yeşeren ileri teknoloji sanayi hedefte. Bakalım bu dönüşümler ne gibi değişimlere yol açacak?
Sanayi dönüşümü kentsel deseni değiştiriyor
Yazısının sonunda şuna dikkat çekiyor:
“Kentin; endüstrinin farklı katmanlarına evsahipliği yapması, sektörel çeşitlilik ve bu çeşitliliğin işgücü ve konut piyasalarında yarattığı çok boyutlu etkiler, kentsel desenin inşasını da sürekli kılıyor.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…