Yıldız, dün yaptığı açıklamada, Türkiye’de büyüyen, her geçen yıl daha da gelişen bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün bir anlamda dünyaya da yön vermeye başladığını söyledi. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ile TÜYAP Bursa Fuarcılık AŞ iş birliğiyle yılda iki kez Junioshow Fuarı düzenlediklerini aktaran Yıldız, en son düzenledikleri fuarı geçen seneki fuarla kıyasladıklarında yabancı katılımcı sayısında yüzde 25 civarında artış olduğunu ifade etti.
Yıldız, yurt dışından Türkiye ve Bursa’daki bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörüne gösterilen ilginin arttığını vurgulayan Yıldız, ”Bebe çocuk konfeksiyonunun üretim üssü Bursa. Türkiye’deki çocuk giyim üretiminin yüzde 80’inini biz gerçekleştiriyoruz. Bu üretimin yüzde 60’ından fazlası da ihraç ediliyor” diye konuştu.
TİCARET SİYASETİ TANIMIYOR
Yeni ihracat pazarları konusunda çalışmalarının olduğuna da değinen Yıldız, şöyle devam etti: ”Bu sektörde, BTSO ile ortak gerçekleştirdiğimiz iki tane Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) projesi var. Türkiye’de bir sektörde iki UR-GE olan tek sektörüz. Bu projeler sayesinde yeni pazarlara açılmaya çalışıyoruz
. Artık Türkiye’nin ortasına pergeli koyduğumuzda komşularımızın tamamına ihracat yapıyoruz. Zaman zaman siyasi ilişkilerde sıkıntılar olsa da ticaret siyaseti tanımıyor ve o ülkelerle ticaretimiz devam ediyor. Hedefimiz Amerika, Avrupa’nın içleri ve Orta Afrika ülkeleri.
Yeni pazarlara ulaşmak için UR-GE’ler vasıtasıyla B2B programları düzenliyoruz. Yurt dışından alım heyetleri getiriyoruz. Dolayısıyla yeni pazarlarla ilgili çalışmalarımız şu anda devam ediyor.”