Olay Gazetesi Bursa

Başkan Asa: ‘Kotayı üretici bitirecek’

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 28 Eylül’de başlayan rekolte beyan dönemi kapsamında, 28 bin ton rekolte beyanı yapıldığını belirterek, “Aktif ortakların yüzde 42’si beyanda bulunmuştur. 30 Ekim’e kadar 65 bin ton rekolte beyanına ulaşıl

Dünyanın en büyük sofralık zeytin üreticisi Marmarabirlik’te, 2015-2016 ürün alım kampanyası kapsamında, 28 Eylül’de başlayan rekolte beyan dönemi sürüyor. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, bugüne kadar 31 bin aktif ortağın yüzde 42’sinin rekolte beyanında bulunduğunu belirterek, beyan edilen ürün miktarının 28 bin ton olduğunu bildirdi. Kota probleminin aşılabilmesi için ortakların gerçekçi beyanda bulunması gerektiğini vurgulayan Asa, “30 Ekim’e kadar 65 bin ton rekolte beyanı beklenmektedir. 60 bin tonlar seviyesinde beyan gelmesi ve ortaklarımızın gerçeğe yakın beyan vermeleri halinde, beyan edilen ürünün tamamını almaya çalışacağız” diye konuştu. Marmarabirlik’e kayıtlı 30 bin 900 aktif ortaktan 13 bininin beyanda verdiğini ifade eden Asa, rekolte beyan alımlarının 30 Ekim tarihinde sona ereceğini hatırlattı.

“MARMARABİRLİK MUTLAKA KAR ETMELİDİR”

Başkan Asa, yaklaşan kampanya öncesinde ortakların yüksek fiyat beklentisinde olduğunu belirterek, ürün alım fiyatları değerlendirilirken, zeytindeki ortalama yüzde 20 firenin ve güncel piyasa koşullarının da hesaba katılması gerektiğini kaydetti.

Asa, bir yandan yüksek fiyatla ürün alıp, diğer yandan çok ürün satmanın, bunu yaparken de zarar etmeden ayakta kalmanın ticaret mantığına aykırı olduğunu söyledi. “Ürün almak çok kolaydır, önemli olan ürünü satmak” diyen Asa, şöyle konuştu:

“Marmarabirlik’in 2009 yılında ortalama 23 bin tonlar seviyesindeki satış rakamlarının 40 bin tonlara ulaşmasının sebebi, üretici-tüketici dengesinin doğru oranda korunmasıdır. Daha fazla ürün almayı ve alınan ürün bedellerinin zamanında ödenmesini, daha fazla ürün alabilmek için depolama kapasitesinin artırılmasını, daha fazla ilaç ve gübre desteği verilmesini istiyorsak, Marmarabirlik mutlaka kar etmelidir. Enflasyonun üzerindeki artış, tüketicinin alım gücüne yansıyacak, böylelikle zeytin tüketiminin azalmasına ve dolayısıyla Marmarabirlik’in satışlarının da düşmesine neden olacaktır.”

“KOTA SORUSUNUN CEVABI ÜRETİCİDE”

Asa, yıllardır yaşanan kota sorununun da ortakların verdiği yanlış beyanlardan kaynaklandığına işaret ederek, “Ortakların sorduğu ‘kota kalkacak mı?’ sorusunun cevabı yine ortaklarda gizli. Geçmiş yıllarda ortakların vermeyecekleri ürünü beyan ettiklerini gördük. Gerçekçi rekolte beyanı verilmesi durumunda mevcut kota uygulaması kendiliğinden ortadan kalkacaktır. Ortaklarımızdan hassasiyetle beklentimiz, gerçeğe yakın rekolte beyanı vermeleridir” ifadelerini kullandı.