Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre, Türkiye’de 34 mevduat bankasının yurt içinde 11 bin 163 şubesi bulunuyor. Türkiye’nin en büyük mevduat bankaları müşterilerinin akıllı telefon ve tabletlerinden rahatça işlem yapabilmesi için kullanıcı dostu aplikasyonlara harcama yapıyor. Analistler, Türkiye’nin popüler bankalarının kullanıcı dostu aplikasyonlarla müşterilerinden beğeni topladığını belirtirken, mobilde köhne kalan bankaların itibar kaybı yaşadığını kaydediyor. Vasat aplikasyona sahip bankalar sosyal medyada ciddi prestij kaybına uğrarken, iOS ve Android uygulamalar üreten şirketler ‘App’ yapmanın pahalı bir iş olmadığı görüşünde.
PARA TRANSFERİ İLK SIRADA
Bankalara mobil çözümler üreten Monitise’ın paylaştığı ‘2015 Türkiye Mobil Bankacılık İstatistikleri’ araştırmasına göre, geçen yılın haziran ayında 7,5 milyon olan mobil bankacılık kullanıcı sayısı 2015 yılı haziran ayı itibarıyla 15 milyon oldu. Para transferlerinin yüzde 40 ile ilk sıraya yerleştiği finansal işlem dağılımında ikinciliği yüzde 31 ile kredi kartı işlemleri, üçüncülüğü yüzde 15 ile ödemeler, dördüncülüğü de yüzde 6 ile yatırım işlemleri aldı. Bu işlemler dışında kalan diğer işlemlerin dağılım içerisindeki payı ise yüzde 6 seviyesinde gerçekleşti.
361 MİLYAR LİRALIK İŞLEM HACMİ
Mobil bankacılık üzerinden gerçekleştirilen 198,8 milyon adet finansal işlemin yarattığı işlem hacmi ise 361,8 milyar liraya yükseldi. Toplam finansal işlem hacmi dağımı içerisinde yüzde 57 ile en fazla para transferleri yapılırken, onu sırasıyla yüzde 31 ile yatırım işlemleri, yüzde 7 ile kredi kartı işlemleri, yüzde 3 ile diğer işlemler ve yüzde 2 ile ödemeler takip etti. Araştırmaya göre, para transferleri mobil üzerinden en sık gerçekleştirilen ve en çok hacim yaratan işlem türü oldu. Mobil bankacılık kullanıcıları 112,5 milyar lira değerinde 37,5 milyon EFT işlemi, 92,2 milyar lira değerinde 42 milyon havale işlemi gerçekleştirdi.