Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan Alışveriş Merkezleri (AVM) Endeksi, ocak ayı sonuçları açıklandı. Buna göre, alışveriş merkezleri yeni yılın ilk ayında ziyaretçi rekoru da kırdı. AVM Ziyaret Sayısı Endeksi, ocakta 112 puan seviyesine ulaşarak endeksin açıklanmaya başlandığı 2010 yılından bu yana en yüksek seviyesine ulaştı. Ziyaretçi sayısında yaşanan bu artış, kendini ciro endeksinde de gösterdi. Ocak ayında AVM Ciro Endeksi, yüzde 25,1 artışla 179 puana çıkarak bugüne kadar yıllık bazda ulaşılan en yüksek ciro artışı oldu.
EN YÜKSEK CİRO GİYİMDE
Ciro Endeksi kategoriler bazında değerlendirildiğinde ise, hipermarket ve teknoloji dışındaki tüm sektörlerde yüzde 30 ve üzerinde artış meydana geldi. Giyim yüzde 40, ayakkabı yüzde 37 ile en yüksek ciro artışına sahne olan kategoriler olurken, yiyecek kategorisi, yıllık enflasyon rakamlarına bakıldığında yaşanan gıda fiyat artışına paralel şekilde yüzde 29 yükseldi. Açıklamada, AVM’lerde kişi başına harcama tutarının 39 lira ile bugüne kadarki ocak ayında görülen en yüksek düzeye ulaştığı ifade edildi.
TEKNOLOJİDE GERİLEME
Teknoloji kategorisinde zayıflamanın devam ettiğinin belirtildiği açıklamada, teknoloji cirolarının yüzde 3 gerilediği vurgulandı. Açıklamada, ”Teknoloji ciroları, aynı yılın geri kalanında da yılbaşından bu yana yüzde 10 değer kaybeden Türk Lirası’nın gölgesinde kalacak gibi görünüyor. Teknoloji marketler, ağırlıklı olarak stokla çalıştıklarından, kurdaki fiyat hareketlerinden çok hızlı etkilenmiyor. Ancak fiyat artışlarının kalıcı olması halinde yeni ürün maliyetleri firmalarda ve cirolarda baskıya neden olabiliyor’ denildi.