Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği’nden (AYD) yapılan açıklamaya göre, AYD ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Endeksi’nin şubat ayı sonuçları yayınlandı. Buna göre, AVM Ciro Endeksi şubat ayında 2014’ün aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 12,3 artarak 155 puana çıktı. AVM’lerdeki kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Şubat 2015’te geçen yılın aynı ayına göre 17 puanlık artış gösterdi ve verimlilik metrekare başına 593 lira oldu. Bu rakam, İstanbul’da 686 lira, Anadolu’da ise 530 lira olarak kayıtlara geçti.
TÜM KATEGORİLERDE ARTTI
Geçen yılın şubat ayı ile karşılaştırıldığında AVM Endeksi tüm kategorilerde artış gösterdi. Endekste en yüksek artış yüzde 26 ile teknoloji kategorisinde oldu. Bu dönemde AVM’lerdeki diğer alanların ciroları yüzde 22, genel alan ciroları yüzde 12, giyim kategorisi ciroları yüzde 9, yiyecek kategori ciroları yüzde 8, ayakkabı-çanta ve hipermarket ciroları ise yüzde 1 yükseliş kaydetti. Şubat ayında 2014’ün ayına göre ziyaret sayısı endeksinde, yüzde 2,02’lik bir artış gözlendi.
‘TEKNOLOJİ’DEKİ ARTIŞA DİKKAT
AYD Başkanı Hulusi Belgü, Ocak 2015 döneminin ardından indirim kampanyalarının sürdüğü şubat ayında da tüketicilerin her türlü ihtiyacı için AVM’leri tercih ettiğini belirtti. Endeksin tüm kategoriler bazında da artış gösterdiğine dikkat çeken Belgü, şunları kaydetti: ”Ancak en yüksek ciro artışının göründüğü teknoloji kategorisinde yaşanan artış yanıltıcı olmamalıdır. Teknoloji kategorisi cep telefonu başta olmak üzere teknoloji ürünlerine taksit sınırlamasının yürürlüğe girdiği Şubat 2014 döneminde çok ciddi bir daralma yaşamış ve cirolar o dönemde yüzde 14’lük bir düşüş göstermişti. Şubat 2015’teki yüzde 26 artış, verilerin Şubat 2014 dönemiyle karşılaştırılıyor olması nedeniyle yüksek bir artış gibi görünse de teknoloji kategori cirolarının 2014 yılının genelinde düşüş eğiliminde olduğu unutulmamalıdır.”