Olay Gazetesi Bursa

Antalya’daki turist canlılığı Bursa şeftalisine yaradı

Lezzeti ve aromasıyla ünlü "Bursa şeftalisi"den, bu yıl turizmin daha canlı olduğu Antalya'daki otellere günlük 80 ton gönderiliyor.

Bursa Ovası’nın özel iklim ve coğrafi koşullarda yetiştirilen şeftalinin 15 Haziran’da başlayan hasadı sürerken, ürünün yaklaşık yüzde 60’ı toplandı.

 

Merkez Osmangazi ilçesine bağlı Çeltik Mahallesi’nde, şeftali bahçelerinde çalışanlar, merdiven yardımıyla ağaçlardan topladıkları meyveleri, boyutlarına göre tek tek ayırıyor.

 

Küçük şeftalileri turizm bölgelerindeki oteller, büyük şeftalileri ise market, pazarcı ve manavlar tercih ederken, “suluk” diye tabir edilen türünü de meyve suyu fabrikaları alıyor.

 

“Üretici daha yüksek fiyat bekliyor”

 

Osmangazi Ziraat Odası Başkanı Hakan Ekim, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Bursa’da şeftali hasadının 15 Eylül’e kadar süreceğini söyledi.

 

Sezonun açılışında şeftalinin üreticiden çıkış kilogram fiyatının 1,3 lira olduğunu vurgulayan Ekim, şöyle konuştu:

 

“Bu yıl rekolte geçen yıla oranla iyi, kayıplar yok. Umulan kilogramlar var. Fakat meyve çok sık, bu da bir handikap. Bu yıl Antalya’da turizmin canlı olması dolayısıyla şeftali talebi iyi. Antalya’ya günlük 80 ton şeftali gidiyor. Oradaki oteller, tek porsiyonluk tercih ettiklerinden genellikle küçük boyutluları istiyorlar. Bu sıralar Antalya ve çevresindeki turizmin canlı olması, piyasaları yükseltti ancak girdi maliyetlerinin yüksekliği, çiftçiyi olumsuz etkiliyor. Kilogram fiyatı 1,5 liraya yükseldi fakat üretici daha yüksek fiyat beklentisi içinde.”

 

İri boyutluların kilogramının ise 1,8 liraya nadiren çıktığını belirten Ekim, “Genel olarak ise şeftalide ihracat piyasası 1,8-2 lira civarında. Geçmiş yıllara bakıldığında çok daha iyi fiyatlar oluşuyordu. Şimdilerde girdi fiyatlarımız daha yüksek.” dedi.

 

Ekim, meyve suyu yapımında tercih edilen “suluk” şeftalinin satışının 30 kuruştan başladığını, şu anda 40 kuruştan alıcı bulduğunu dile getirerek, “2015’teki meyve suyu fiyatlarına bakıyoruz, 80 kuruş, 2016’da 60 kuruş, şu anda 40 kuruş fakat raflarda meyve suyu fiyatlarının düştüğünü görmüyoruz.” ifadesini kullandı.

 

İhracatın geçen yıla oranla daha yavaş ilerlediğini belirten Ekim, şu anda genellikle Rusya’nın ürün aldığını, Avrupa’ya çok az bir dış satım olduğunu sözlerine ekledi.