Baran, yerli otomobil üretimi için görev paylaşımı yapılabileceğini ve bu paylaşımda Ankara’nın önemli rol oynayabileceğini ifade etti.
Türkiye’nin büyümesini sürdürmesi ve iş gücüne istihdam sağlayabilmesi için üretim ekonomisine geçmesi gerektiğinin altını çizen Baran, yerli otomobilin ekonomideki dönüşümün simgesi haline geleceğini vurguladı.
Yerli otomobilin üretiminin Ar-Ge gücüyle doğrudan ilişkili olduğuna dikkat çeken Baran, ”Yerli otomobilde başarılı olabilmek için üretim merkezinin yol, iklim ve coğrafya koşulları dikkatle ele alınmalıdır. Üretim merkezleri birden çok bölgeye yayılarak hem risk hem de fayda paylaşılabilir” dedi.
Ankara’da, yerli otomobil için Ar-Ge çalışmaları yapılabilecek kapasitenin bulunduğuna işaret eden Baran, OSTİM Organize Sanayi Bölgesi’nin ihtiyaç duyulan yedek parçayı rahatlıkla üretebileceğini anlattı. Baran, ”Ankara, yerli otomobili üretecek ‘babayiğit’e, Ar-Ge çalışmaları yapacak, beyin ve yedek parçayı üretecek tedarikçi olmaya hazır. Ankara her ikisi için de biçilmiş kaftandır. Yerli uçağa malzeme üreten göz bebeğimiz OSTİM’imiz yerli otomobilin ihtiyacı olan yedek parçaları elbette üretir” diye konuştu.